sobota, 25. maj 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 26. 5. 2024 - 2. 6. 2024

 SVETA TROJICA

Trije drobci Božjega razodetja na to ne­deljo govore o treh osebah v Bogu, ki je nad vsem, tudi nad časom in prostorom, nad dobrim in zlom, nad življenjem in smrtjo in vendar vedno povsod, v vsem tem. O neskončnosti imamo bese­do, vendar je ne razumemo, je nepred­stavljiva. Vendar se nam iz nje razode­va tudi Božja trojnost in popolna enost. Mar poskušamo razlagati bistvo Svete Trojice?

Bog nas varuj take domišlja­vosti. Aleksandrijski duhovnik Arij je s filozofijo to poskušal, pa zašel v zmoto. Cerkev pa je na nicejskem koncilu leta 325 prav s pomočjo filozofije to resnico izrazila.

Vera, kot tudi ves človekov du­ševni in duhovni svet, je živa, zato do­življa tudi dvome, išče pa jasnost, teži h globljemu umevanju in v tem doživlja veselje spoznanja, pri kom prav tja do mistične zagledanosti v Božje skrivnos­ti. J. H. Newman je sprva obsojal Kato­liško Cerkev, ko je razglasila nekaj ver­skih resnic, ker pa je bil pronicljiv duh in dovolj ponižen, je spoznal in priznal, da je Cerkev le jasneje izrazila to, kar je že bilo v Božjem razodetju, in sta študij in molitev bolje razjasnila.

Pri ljudeh je trojnost in enost v enem nekaj nemogočega, v Bogu pa je zaradi njegove neskončnosti to polnost življe­nja in svetosti.

Bog je večen in neskon­čen tudi v svojem ustvarjanju in podarjanju, prav tako v odreševanju in enako v posvečevanju. Čisto malo si lahko pomagam z lastnimi izkustvi. V veri v Očeta doživljam čudenje in vese­lje, zadovoljstvo in hvaležnost za vse, kar je ustvaril in mi dal na razpolago, opažam pa, da brez odnosa do Boga si­lijo v meni v ospredje stvari, ki jih ni­mam; to pa mi vzbuja nezadovoljstvo, nevoščljivost, občutek prikrajšanosti.

Čutim, da me ob veri v Boga Sina nav­daja občutek radosti, ko v njem dobi­vam izkustvo ljubezni in osvobojenost duha, brez njega pa se nabira teža spo­mina, obtoževanje drugih ter strah pred prihodnostjo in večnostjo. In brez Svetega Duha rinejo v ospredje težka občutja bolezni, težav, negotovosti, iz­gubljenosti ... , da mineva veselje živ­ljenja; v njem pa me prevevata zaupa­nje in mir, ker čutim, da me navdihuje, spremlja in varuje.

Anton Slabe

Dvanajsta kateheza papeža Frančiška: Jezus, človek molitve. Jezusovo prvo javno dejanje je krst v reki Jordan. Tam se je vse ljudstvo zbralo k molitvi, ki je imela izrazito spokorni značaj, in se dalo krstiti za odpuščanje grehov. Jezus sodeluje pri tej skupni spokorni molitvi ljudstva, v kateri so se vsi prepoznali kot greš­niki.

Temu hoče sicer Janez Krstnik nasprotovati, a Jezus vztraja: njegovo dejanje je dejanje, ki je v skladu z Oče­tovo voljo, dejanje solidarnosti z našim človeškim stanjem. Jezus pravični je želel priti k nam, grešnikom, in moli z nami. Ne ostane na nasprotnem bregu reke, ampak pomoči svoje noge v isto vodo očiščevanja. Postavi se v podobo grešnika. V tem je veličina Boga, saj Je­zus ni in tudi ne more biti nek oddalje­ni Bog.

Postavi se na čelo spokornikov ter se obveže, da bo odprl prehod, sko­zi katerega moramo vsi pogumno za njim. Pot, hoja je težka, a on gre z nami in nam utira pot. In moli z nami. Tistega dne se je torej na bregovih reke Jordan zbrano vse človeštvo s svojimi neizrečenimi hrepenenji po molitvi.

Tam je ljudstvo grešnikov: tistih, ki so mislili, da jih Bog ne more ljubiti, tistih, ki si niso upali prestopiti pra­ga templja, tistih, ki niso molili, ker se niso čutili vredne. Jezus je prišel za vse, tudi zanje, in začne prav s tem, da se jim pridruži.

Predvsem Lukov evangelij poudarja molitveno ozračje, v katerem je potekal Jezusov krst: »Ko je vse ljudstvo prejemalo krst in je bil tudi Jezus krščen ter je molil, se je odprlo nebo« (Lk 3,21). Med molitvijo Jezus odpre vrata nebes, iz katerih se spusti Sveti Duh.

In z višine glas oznani čudovito resnico: »Ti si moj ljubljeni Sin, nad te­boj imam veselje« (Lk 3,22). V tem je veličina Jezusove molitve: Sveti Duh prevzame njegovo osebo in Očetov glas priča, da je On ljubljeni Sin, v ka­terem se On v vsej polnosti razodeva.

Ta Jezusova molitev na bregovih reke Jordan je popolnoma osebna, na binkošti pa bo po milosti postala molitev vseh, ki so krščeni v Kristusa. Zato moramo, če se kakšen večer med molitvijo počutimo potrte in praz­ne, če se nam zdi, da je bilo življenje popolnoma nekoristno, prositi, naj Jezusova molitev postane tudi naša. Zaupati mu moramo, saj je on pred Očetom in moli za nas, je naš priprošnjik.

Če zaupamo, bomo slišali glas iz nebes, kako nam nežno šepeta: »Ti si ljubljen od Boga, ti si sin, ti si veselje Očeta v nebesih.« Prav za nas, za vsa­kega izmed nas, odmeva ta Očetova beseda: tudi če bi nas vsi zavrgli, tudi če bi bili grešniki najhujše vrste.

Je­zus se ni spustil v vode Jordana zaradi samega sebe, ampak zaradi nas vseh. Vse Božje ljudstvo je bilo tisto, ki je prišlo k Jordanu, da bi molilo, prosilo odpuščanja, opravilo krst pokore. Jor­danu so se približali »golih duš in bo­sih nog«, saj je za molitev najprej pot­rebna ponižnost. Odprl je nebo, kakor je Mojzes odprl vode Rdečega morja, da smo lahko vsi šli za njim. Jezus nam je dal svojo molitev, ki je njegov dialog ljubezni z Očetom. Dal nam jo je kot seme Svete Trojice, ki želi pog­nati korenine v naših srcih. Sprejmi­mo ga, sprejmimo ta dar molitve!

»Sveti Jožef, nauči nas poti, podpiraj nas na vsakem koraku, vodi nas tja, kamor nas želi pripeljati Previdnost.

Naj bo pot dolga ali kratka, naj bo hitra ali počasna, s teboj bomo gotovo vedno na dobri poti«

(Sveti JožefMarello, škof, ustanovitelj)

BESEDE NAŠIH PASTIRJEV

Iz nadškofove pridige birmancem na binkošti v stolnici:

Jezusove besede in življenje odgovar­jajo na dve temeljni želji, potrebi, hre­penenji vsakega človeka. Prva stvar, ki si jo vsi strašno želimo, je, da bi bili ljubljeni in sprejeti. Vsi potrebujemo ljubezen, sprejetost.

Mlad človek, mla­do srce pa naravnost kriči po tem, da bi ga nekdo imel rad in da bi ga spre­jemal. Kaj vse so mladi ljudje priprav­ljeni storiti za to, da bi bili sprejeti, da bi pripadali! Jezus vas ima rad brezpo­gojno. Jezus te nima rad zato, ker ubo­gaš, ker se pridno učiš, nima te rad za­radi dobrih ocen, rezultatov ... Jezus nima rad tvojih uspehov, tvoje pri­dnosti, tvojih ocen. Jezus ima rad tebe in te ima enako, morda še celo bolj rad takrat, ko ti ne gre, ko si šibak, ko si razočaran nad sabo, ko padeš, ko gre­šiš ima te rad, ker ima rad tebe.

Druga stvar: naše glave imajo veli­ko vprašanj, naša radovednost je ne­izmerna. A najtežja, življenjsko po­membna vprašanja se ne rojevajo v glavi, ampak v srcu. In odgovorov na­nje ne daje nobeno spletno omrežje, noben pametni telefon, nobena enci­klopedija. Vprašanja srca dobivajo od­govore iz Srca. Iz Jezusovega Srca. Ta vprašanja so: Kdo jaz sploh sem?

Kak­šen smisel ima prizadevati si, učiti se, graditi dobre odnose? Kakšna je moja prihodnost? Ali jo bom sploh imel? Če boste odpirali Jezusove evangeli­je, boste dobili odgovore. Kdo si? Bož­ji otrok si. Biti Božji otrok, imeti Boga za očeta je nekaj veličastnega.

Jezus je prišel ravno zaradi tega, da bi začutili to Božjo, Očetovo bližino, da bi zahrepeneli po njej in bi v njej vedno znova doživljali svoje dostojanstvo. Kakšna veličina in nežnost je biti Božji otrok! In kakšna je prihodnost? Je večna. Nobenih meja, ampak polnost ljubez­ni; in ljubezen, če je ljubezen, nima konca.

  V sredo, 29. 5., bomo imeli v stolnici ob godu sv. Maksima Emonskega dan celodnevnega češčenja. Po sveti maši ob 9.00 bomo izpostavili Najsvetejše, sklep pa bo ob 18.00 z litanijami Srca Jezusovega. Svete maše ob 10.30 ne bo. Lepo vabljeni!

  V četrtek, 30. 5., na praznik Svetega Rešnjega telesa in krvi, bo slovesno sveto mašo ob 18.30 vodil gospod nadškof. Po maši bo v organizaciji Katoliške mladine procesija po mestnih ulicah. Lepo vabljeni!

  V petek, 7. 6., na praznik Srca Jezusovega bo ob 16.00 sveta maša za vse starejše in bolne. Maševal bo bolniški župnik Anže Cunk. Med mašo boste lahko prejeli bolniško maziljenje, po maši pa bo druženje na proštovem vrtu. Lepo vabljeni!

   Nedelja, 26. 5.: Nedelja Svete Trojice

   Ponedeljek, 27. 5.: bl. Alojzij Grozde, mučenec

   Torek, 28. 5.: sv. Avguštin Canterburyjski, škof

   Sreda, 29. 5.: sv. Maksim Emonski, škof

   Četrtek, 30. 5.: SVETO REŠNJE TELO IN KRI, slovesni zapovedani praznik

   Petek, 31. 5.: obiskanje Device Marije

   Sobota, 1. 6.: sv. Justin, mučenec

   Nedelja, 2. 6.: 9. nedelja med letom

10.00-11.00 redne jutranje molivke/ci

11.00-12.00 posamezniki (tiho češčenje)

12.00-13.00 kanoniki

13.00-14.00 posamezniki (tiho češčenje)

14.00-15.00 redovnice in redovniki

15.00-16.00 posamezniki (tiho češčenje)

16.00-17.00 župnijski pastoralni svet

17.00-18.00 neokatehumeni

18.00 sklep češčenja s petimi litanijami Srca Jezusovega in sveto mašo.

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar