sobota, 28. september 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 29. 9. 2024 - 6. 10. 2024

26. NEDELJA MED LETOM

Spet je z nami Jakob s svojo zdravo pa­metjo in mislijo. Tokrat brez prizanesljivosti razmišlja, v čem je pametnost in kaj je nespamet življenja. Veliko ljudi zamenjuje pamet s svojo iznajdljivostjo in se veseli njenih sadov bogastva in vsega, kar si z njim lahko privoščijo. Apostol ob tem mimogrede namigne, da ni zgrešenost v iznajdljivosti, tem­več v težnji po bogatenju, ki redno vse­buje sebičnost, in še bolj v tem, ker je bilo pridobljeno na nepošten način, ker ne misli ne na Boga ne na naravno pra­vičnost, ki dosledno ustvarja, da dobro rodi ob svojem času dobre sadove in se veseli, vse slabo pa konča v razočaranju, jezi in žalosti.

Saj ni bil Mojzesov duh, ki ga je Bog razdelil še na drugih sedemdeset. Bož­ji duh je bil. Znanje lahko ljudje sami množimo, ko ga delimo v šolah in v vzgoji. Kako in za kaj pa bo kdo upo­rabil to znanje in sposobnosti, ni več stvar znanja, temveč zadeva temeljne duhovne usmeritve vsakega. Eden ga bo uporabil za dobro, drugi za slabo. In Tomaž Kempčan v svoji Hoji za Kristu­som večkrat z žalostjo ugotavlja, da so trosilci slabega bolj goreči in delavni kot v svojem poslanstvu otroci luči.

Zato se nespameti in z njimi navadno tudi hudobija lahko zelo hitro razširi­jo podobno kot epidemije. Tega duha, ki daje pravo razumevanje in uravnava človekovo ravnanje, daje Bog. Tu ga je dal Mojzesovim sodelavcem za vodenje naroda, na veliko noč ga bo apostolom za vse poslanstvo oznanjevanja, z bir­mo ga daje verujočim za moč sredi sveta živeti po evangeliju.

Da bi življenje ra­zumeli, kot ga vidi Bog, kakršno je svoji naravi, v svoji resnici. V taki modrosti je tudi umerjenost in je pogum, v njeni poštenosti sta pravičnost in obzirnost, v njej je moč za odpoved nepotrebnim stvarem in za borbo s svojimi grešnimi nagnjenji. Pripeljati do te modrosti, ki misli, vrednoti, presoja ter potem od­loča po božje, je končni namen vse kr­ščanske vzgoje; moč zanjo pa daje hra­na njegovih zakramentov.

Anton Slabe

Kdor moli, nikoli ne pusti sveta za sabo. Če molitev ne združuje vese­lja in žalosti, upanja in tesnobe člo­veštva, postane »dekorativna«, po­vršinska, teatralna, egoistična. Vsi se moramo kdaj umakniti v svoj not­ranji svet, prostor in čas, ki sta na­menjena našemu odnosu z Bogom. Vendar to ne pomeni, da je treba po­begniti od resničnosti.

V molitvi nas Bog »vzame, blagoslovi, nato pa nas razlomi in nas da«, za hrano vsem. Vsak kristjan je poklican, da v Bož­jih rokah postane kruh, ki se lomi in deli. To je konkretna molitev, ki ni beg.

Zato molivci in molivke iščejo sa­moto in tišino, ne zato da jih ne bi motili, ampak zato da bi bolje slišali Božji glas. Pri tem pa vedno pustijo na stežaj odprta vrata svojega srca: vsakdo lahko potrka na vrata molivca in v njem najde sočutno srce, ki moli, ne da bi kogar koli izključil.

Mi smo srce in glas teh ljudi, ki se dvi­ga k Jezusu, k Očetu kot priprošnja. Katekizem pravi: »Posredovati, pro­siti v prid drugega, je lastno srcu, ki je uglašeno po Božjem usmiljenju« (KKC 2635). Ko molimo, smo v soz­vočju z Božjim usmiljenjem. Bog je usmiljen z nami, pa tudi z vsemi tis­timi, ki so nas prosili za molitev in za katere želimo moliti v sozvočju z Božjim srcem. To je prava molitev.

Pri molitvi je središče človek. Kdor ne ljubi brata, ne moli resno. S sovraštvom ali brezbrižnostjo v srcu ni mogoče moliti, molitev je mogo­ča le v duhu ljubezni. Kdor ne ljubi, se pretvarja, da moli, ali pa misli, da moli, a ne moli, ker mu manjka lju­bezen. Kdor v Cerkvi pozna žalost ali veselje drugega, nikogar, ne glede na to, koliko napak naredi, ne zavr­ne ali zavrže.

Ko vernik, ki ga vodi Sveti Duh, moli za grešnike, pri tem pa ne izbi­ra in ne izreka obsodb, moli za vse, tudi zase. V tistem trenutku ve, da ni toliko drugačen od ljudi, za kate­re moli: čuti, da je grešnik med greš­niki, in moli za vse. Nauk prilike o farizeju in cestninarju je vedno živ in aktualen (prim. Lk 18,9-14): Nič nismo boljši od drugih, vsi smo brat­je v skupni ranjenosti, trpljenju in v tem, da smo grešniki.

Dobri pastir ostane zvest tudi ob spoznanju grehov svojega ljudstva: dobri pastir ostaja oče tudi takrat, ko se njegovi otroci od njega odvr­nejo in ga zapustijo. Vztraja v svoji pastirski službi tudi za tiste, zaradi katerih si je umazal roke; ne zapre svojega srca pred tistimi, zaradi ka­terih je morda trpel.

Cerkev ima poslanstvo, da po vseh svojih članih opravlja molitev priprošnje in posreduje za druge. Še posebej je to dolžan storiti vsakdo, ki je postavljen v odgovorno vlogo: starši, vzgojitelji, duhovniki, voditelji skupnosti ... Kot Abraham in Mojzes morajo včasih pred Bogom »zagovarjati« ljudi, ki so jim zaupa­ni. V resnici gre za to, da nanje gle­dajo z Božjimi očmi in srcem, z nje­govim nepremagljivim sočutjem in nežnostjo.

Vsi smo listi na enem drevesu. Vsi smo potrebni sočutja in molitve, zato molimo drug za drugega!

Gledati Jezusa z Marijinim pogle­dom: to je notranja izkušnja tiste­ga, ki moli rožni venec. Marija kot mati ljubi Sina bolj kakor vsi drugi, pozna ga bolje kot vsi drugi ljudje.

Med molitvijo rožnega venca doživljamo, kot bi nam Marija pri­povedovala o tem, kdo je Jezus, o Njegovem življenju, Njegovih bese­dah, Njegovih dejanjih. In tako nas vabi, da ga spoznavamo, hodimo za njim, ga ljubimo, se oblikujemo po Njem in postanemo podobni njej, ki je »vsa Božja« in predana Njego­vi volji.

Kar kristjan je in mora biti, to spoznava po nazareški Devici. Ona je vzor vsakega kristjana, po­polna podoba njegovega bitja, ker je v celoti upodobljena po Bogu in On »v polnosti biva v njej«. Po mo­litvi rožnega venca Marija, ki je mi­losti polna, pripravlja naša srca na sprejem Božje milosti, nas uči sku­paj z njo izgovarjati naš »fiat zgodi se« in se brez strahu izročati v Bož­je roke, ko pustimo, da naj On vodi naše korake po poti evangeljske po­polnosti. Ko dan za dnem molimo rožni venec, naše življenje postaja pravi »Magnifikat«. To pomeni ne poviševati samih sebe, svojega ime­na, svojega jaza, temveč dajati pros­tor Bogu, poveličevati Njegovo ime, sprejeti Njegovo navzočnost v svo­jem življenju in po nas v zgodovi­ni sveta. Da, v rožnem vencu zares »utripa ritem človeškega življenja«, da bi ga uskladil z ritmom Božjega življenja v radostnem občestvu Sve­te Trojice, ki je cilj in hrepenenje našega bivanja.

(Alessandro Saraco)

DOGODKI PRED NAMI

  V torek, 8. 10., bo imel gospod nadškof v stolnici ob 18.30 sveto mašo ob začetku akademskega leta.

•  V sredo, 16. 10., bo ob 18.30 v stolnici sveta maša ob začetku sodnega obdobja, t. i. »rdeča« maša. Maševal bo novomeški škof dr. Andrej Saje.

Skupna molitev je vsak delavnik ob: 8.30 in 18.00. Lepo vabljeni!

Nedelja, 29. 9.: 26. nedelja med letom, nadangeli

Ponedeljek, 30. 9.: sv. Heronim, duhovnik, cerkveni učitelj

Torek, 1. 10.: sv. Terezija Deteta Jezusa, devica, cerkvena učiteljica

Sreda, 2. 10.: angeli varuhi Četrtek, 3. 10.: sv. Frančišek Borgia, redovnik

Petek, 4. 10.: sv. Frančišek Asiški, redovni ustanovitelj

Sobota, 5. 10.: sv. Marija Favstina Kowalska, redovnica

Nedelja, 6. 10.: 27. nedelja med letom, rožnovenska

 

SKUPNA MOLITEV V STOLNICI

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30 

Ni komentarjev:

Objavite komentar