sobota, 18. maj 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 19. 5. 2024 - 26. 5. 2024

BINKOŠTI

»Saj brez tvoje milosti človek poln je bednosti« (pesem slednica). Binkoštno razodetje Svetega Duha je pravzaprav nadaljevanje vstajenja, je rast življenja Božjega Sina, ki se je učlovečil v Devi­ci Mariji, kot človek dobil ime Jezus, ki je razodel Boga kot Ljubezen in Oče­ta, šel kot spravna žrtev skozi trpljenje in smrt, pa vstal in živi. Zdaj je Bog z nami, življenje ljubeči in podarjajoči duh.

Binkošti so razodele ta Jezusov dar vernikom. Kot ga je pri zadnji večerji dal apostolom za umevanje in zato tudi razlaganje Pisma, za odpuščanje gre­hov in za posvečevanje njegovega Tele­sa, tako ga zdaj podarja vsej Cerkvi za celotno poslanstvo v svetu. Tu kristjan prejema novo dostojanstvo.

Vsakršno posvečenje je njegov dar in vsaka še tako majhna zmaga nad grehom in vsak pedenj poti v smeri vrednot Božje­ga kraljestva, dokler se ne dopolni v po­polni predanosti Bogu v ljubezni in v popolnem sprejemanju drugih ljudi v istem Duhu. Veličastna pot in podoba življenja, ki se nam zdi v realnostih ze­meljskih odnosov skoraj popolna ilu­zija, kot nemogoča možnost.

Tudi zna­menja, ki spremljajo njegov prihod, so nenavadna. Govorjenje v tujih jezikih nakazuje preraščanje razlik med ljud­mi, narodi in kulturami, kar ustvarja edinost med različnimi. Sposobnost ra­zumevanja z vsemi ljudmi ni prepros­to prilagajanje drugačnim, pač pa ob­raz temeljnega spoštovanja človeka in njegovega dostojanstva. Marsikdaj je res potrebno dosti potrpljenja, večkrat tudi odpuščanje, a tega človek niko­li ne obžaluje. Kot vihar izraža nepre­magljivost, ki je niti sile pekla ne bodo mogle ustaviti, čeprav ji bodo povzro­čale dosti preizkušenj in tudi hudega trpljenja. »Ne bojte se,« je večkrat Je­zus opogumljal učence.

Veselje nad odkritjem Božje ljubezni in zaupanje v Božjo previdnost, ki nas spremlja, je večje od vsega, kar more svet hudega storiti. In nenavadno navdušenje je odsev moči vere, ki prevlada nad po­manjkljivim zaupanjem in obupavanjem, ki zdaj spremlja duha toliko lju­di.

Naj se vendar v Cerkvi izkaže, kako res je, da tistim, ki Boga ljubijo, vse pri­pomore k dobremu.

Anton Slabe

Knjiga Psalmov predstavlja moli­tev kot temeljno stvarnost življe­nja. Sklicevanje na absolutno in transcendentno je tisto, kar nas v polnosti naredi človeške, je meja, ki nas rešuje samih sebe in varu­je, da bi se v življenje podali pohle­pno in nenasitno. Molitev je rešitev človeškega bitja. Seveda pa obstaja tudi zai­grana molitev, molitev, ka­tere namen je zgolj ta, da bi jo drugi občudovali. Je­zus je pred tem močno sva­ril (prim. Mt 6,5-6; Lk 9,14). Kadar pa je pravi duh mo­litve iskrenost, se spusti v srce in nam pomaga, da o stvarnosti premišljujemo z Božjimi očmi.

Zanimivo je, kako pri mo­litvi vsaka stvar dobi svo­jo »težo«. Začnemo morda z neko obrobno stvarjo, v

molitvi pa ta stvar pridobi večjo težo in pomen, kakor da bi jo Bog vzel v roke in jo preoblikoval. Najslabša usluga, ki jo lahko naredimo Bogu in tudi človeku, je, da molimo zdolgoča­seno, iz navade. Ne, moliti je treba s srcem. Molitev je središče življe­nja. Kjer je prisotna molitev, tam postajajo pomembni tudi brat, se­stra, celo sovražnik. Kdor časti Boga, ljubi njegove otroke. Kdor spoštuje Boga, spoštuje tudi ljudi.

Zato molitev ni pomirjevalno sredstvo za lajšanje življenjskih skrbi, zagotovo pa takšna molitev ni krščanska. Nasprotno, molitev vsakega od nas naredi bolj odgo­vornega. Za učenje takega načina molitve je Knjiga psalmov odlična šola. Videli smo, da psalmi ne uporabljajo vedno prefinjenih in blagih besed in da pogosto kažejo brazgotine človeškega bivanja. Pa vendar so vse te molitve najprej uporabljali v jeruzalemskem templju in nato v sinagogah; tudi tiste najbolj intimne in osebne. 

Katekizem Katoliške Cerkve to ubesedi takole: »Raznovrstni iz­razi molitve psalmov se istoča­sno porajajo v tempeljskem bogo­služju in v srcu človeka.« Tako so tudi psalmi v prvi osebi ednine, ki razkrivajo najgloblje misli in te­žave posameznika, skupna dediš­čina, tako da jih molijo vsi in za vse. Molitev se lahko začne v polsenci cerkvene ladje, konča pa na mestnih ulicah. In obrnjeno, lah­ko vzklije med vsakdanjimi opra­vili in najde izpolnitev v liturgiji.

Cerkvena vrata niso ovira, temveč prepustna »membrana«, priprav­ljena sprejeti klic vseh. Skratka, kjer je Bog, tam mora biti tudi človek. Sveto pismo je jasno: Ljubimo, ker nas je on prvi vzlju­bil. On je vedno pred nami. Ved­no nas čaka, ker nas prvi ljubi, ker nas prvi vidi, ker nas prvi razu­me.

Če kdo reče: 'Ljubim Boga', pa sovraži svojega brata, je lažnivec. Kdor namreč ne ljubi svojega brata, ki ga vidi, ne more ljubiti Boga, ki ga ne vidi. Bog ne prenaša 'ate­izma' tistih, ki zanikajo Božjo po­dobo, ki je vtisnjena v vsako člo­veško bitje.

To je ateizem vsakdanjika: verja­mem v Boga, vendar se do drugih distanciram in si dovolim sovra­žiti druge. To je praktični ateizem.

Nepriznavanje človeške osebe kot Božje podobe je bogoskrunstvo, je ošabnost, je najhujša žalitev proti templju in oltarju, ki jo lahko sto­rimo.

Dragi bratje in sestre, naj nam mo­litev psalmov pomaga, da ne pa­demo v skušnjavo »brezboštva«, to je, da bi živeli in morda celo molili, kot da Bog ne obstaja in kot da ubogi ne obstajajo.

BESEDE NAŠIH PASTIRJEV

Iz nadškofove pridige na vnebohod v stolnici:

Jezus je v odhajanju učence po­novno opominjal na njihovo pos­lanstvo in utrjeval njihovo vero, da bodo v resnici verovali. Eno je verovati takrat, ko imaš Jezusa na dosegu roke, ko veš, na katera vra­ta je treba potrkati, po kateri stezi kreniti, da ga boš našel. Nekaj dru­gega pa je verovati, ko Bog ni tako preprosto dosegljiv, ko zaman gle­dajo oči, ko zaman poslušajo uše­sa, ko roke vedno znova sežejo v prazno; ko Bog začne prebivati v svoji pravi razsežnosti, ne v snovi, ampak ko postane v resnici to, kar pravi Janez v prvem pismu: Bog je ljubezen in je dosegljiv samo po ljubezni. Takšna vera pa zahteva čisto drugačne globine in drugač­no trdnost in neomajno zaupanje in zelo veliko ljubezen: zato, da se moreš napotiti do vsake steze in potrkati na vsaka vrata in boš pov­sod srečal Boga.

Jezus tudi nam govori o našem poslanstvu, o poslanstvu vsake­ga izmed nas posebej. Božja govo­rica ne preneha, je vztrajna. Jezus nas danes vabi, naj bo naša vera takšna, ki veruje v Boga, kakršen je, ne, kakršnega bi si mi predstav­ljali, kakršnega bi si mi želeli. Ne Boga po naši podobi, ampak Boga, ki sedi na očetovi desnici in hkra­ti ostaja neizmerno blizu vsakemu izmed nas.

Jezus, daj nam globoko, močno vero, da bomo slišali tvojo besedo, da bomo v njej spoznali svojo pot in bomo po tvoji ljubezni okrepljeni pogumno in zvesto hodili po poti oznanjevanja tvo­jega evangelija.

   Nedelja, 19. 5.: BINKOŠTI

   Ponedeljek, 20. 5.: Marija, Mati Cerkve binkoštni ponedeljek

   Torek, 21. 5.: sv. Krištof Megallanes in mehiški mučenci

   Sreda, 22. 5.: sv. Marjeta (Rita) Kasijska, redovnica

   Četrtek,23.5.: sv. Servul (Socerb) Tržaški, mučenec

   Petek, 24. 5.: Marija, pomočnica kristjanov Marija Pomagaj

   Sobota, 25. 5.: sv. Beda Častitljivi, duhovnik, cerkveni učitelj

   Nedelja, 26. 5.: nedelja Svete Trojice

je v stolnici vsak dan ob 8.30, pri večerni sveti maši ter ob nedeljah ob 15.30. Lepo vabljeni!

Tudi letos bomo na god Marije Pomagaj, v petek, 24. maja, poromali na Brezje. Prijavite se v kiosku, podrobnosti pa bomo oznanili naknadno.

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar