sobota, 5. oktober 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 6. 10. 2024 - 13. 10. 2024

 27. NEDELJA MED LETOM, ROŽNOVENSKA

V čem je človekovo dostojanstvo in iz­jemnost v vsem stvarstvu? Seveda je vse stvarstvo enota. Vse stvari v njem so povezane med seboj v eno samo do­gajanje. V pogovorih o tem sicer najprej pomislimo samo na vidni, materialni del, za katerega domnevamo, da je ven­darle nekje omejen, pozabljamo pa na njegove razsežnosti vsega duševnega in toliko bolj duhovnega stvarjenja, za katero pa vemo, da sega v neskončnost in v večnost.

Še zdaleč pa niso vse stva­ri enako vredne in enako pomembne. Lahko občudujemo lepoto barv in ob­lik na Zemlji in v vesolju, še vedno odkrivamo nove vrste in neverjetne raznolikosti živalskega življenja, se ču­dimo doslednosti zakonov narave ... A to počne samo človek.

Samo on se zna čuditi in občudovati, šteti, razmišljati o uporabnosti stvari in delati nove stva­ritve, pa tudi sejati in žeti, misliti nap­rej na zimo in leta naprej ... Medtem ko drugim živim bitjem narava povsem zadostuje in jih izpolni, pa človeka ne more. Lahko je zadovoljen, ni pa od tega srečen, tudi če mu nič ne manjka. V tem je njegova izjemnost, toda tudi večna nepopolnost.

Zaradi duha, ki je v njem in je to on sam -, teži kar k tekmova­nju v preseganju svojih sposobnosti v telesni moči in spretnostih, ki pa so vendarle omejene, pa tudi v duševnih sposobnostih znanja in vednosti, ki pa nimajo več pravih meja; čeprav starost tudi te lahko močno okrni.

Zato Moj­zes razmišlja o skrivnosti, ko mož in žena uresničujeta novo razsežnost člo­veka, kar ni le sobivanje, ampak eksis­tencialna skupnost, ki ustvarja eno vrsto celovitosti človeka. V tem je tudi misel, da ljudje postajamo bolj človeški le drug ob drugem, v občestvu. Pavel pa rojakom Hebrejcem govori tudi o dru­gi razsežnosti, duhovnosti življenja, ki ga Bog podarja po veri, ki raste iz Kris­tusovega odrešenja in pomeni za člove­ka svobodnost, odpira mu možnost ras­ti, ustvarja v njem podobnost z Bogom in ga tudi usposablja za življenje v ne­skončnosti Boga.

Anton Slabe




Pri razmišljanju o zahvalni molitvi izhajamo iz dogodka, o katerem poro­ča evangelist Luka. Ko je bil Jezus na poti, mu je prišlo naproti deset gobav­cev, ki so ga prosili: »Jezus, Učenik, us­mili se nas!« (Lk 17,13). Ti gobavci so bili, poleg tega, da so telesno trpeli, odrinje­ni tudi na rob družbe in izključeni iz nje.

Je­zus se srečanju z nji­mi ni izogibal. Tudi si­cer je večkrat prestopil meje, ki so jih določali zakoni, dotaknil se je recimo bolnika, ga objel in ozdravil. V tem primeru pa ni prišlo do telesne­ga stika, temveč jim je od daleč naro­čil, naj se pokažejo duhovnikom, ki so bili zadolženi, da potrdijo ozdravitev. Prisluhnil je njihovi molitvi, slišal je njihov klic po usmiljenju in jih takoj poslal k duhovnikom.

Gobavci so mu zaupali in šli takoj na pot, na kateri je vseh deset ozdra­vil. Tu pa pride do najpomembnejšega trenutka: od vseh se samo eden vrne, da se zahvali Jezusu in slavi Boga za prejeto milost, drugih devet pa na­daljuje pot. Tu lahko vidimo, kako se svet deli na dve vrsti ljudi: tiste, ki se ne znajo zahvaliti, ker vse jemljejo samoumevno, kot svojo pravico, in one, ki se zahvaljujejo, ker vse sprejemajo kot dar, milost.

Zahvalna molitev se vedno začne pri spoznanju, da je pred vsem in vse milost.

Pri nas kristjanih je zahvala dala ime najpomembnejšemu zakramen­tu: evharistiji. Grška beseda namreč pomeni prav to: zahvala. Kristjani sla­vimo Boga za dar življenja. Živeti po­meni najprej prejeti življenje.

Vsi se rodimo, ker si je nekdo zaželel, da živimo. In to je samo prvi v dolgi vrsti darov, za katere smo dolžni zahvalo.

Drža zahvale, ki jo moramo nenehno ponavijati in ki je skupna vsem ljudem, postane za kristjana še pomembnejša ob sre­čanju z Jezusom. Evangeliji poročajo, da je Jezusov prihod pogosto vzbu­dil veselje in zahvalo v tistih, ki so ga srečali. To in pa dogodek z desetimi ozdravljenimi gobavci nas še dodatno spodbujata, da pri tem neizmernem veselju sodelujemo tudi mi.

Seveda so bili vsi veseli, da so ozdraveli in da so lahko zapustili dolgotrajno prisilno karanteno, ki jih je izključila iz skup­nosti. Toda med njimi je bil eden, ki je to veselje še nadgradil: poleg ozdra­vitve se je veselil tudi srečanja z Jezu­som. Ne le da je bil osvobojen hudega, pač pa ima zdaj tudi zagotovilo, da je ljubljen. In to je bistvo: ko se zahvalju­jete, izražate gotovost, da ste ljublje­ni. Gre za odkritje ljubezni kot sile, ki vodi svet. Dante bi rekel: Ljubezen, »ki giblje sonce in ostale zvezde«. Nismo več blodeči popotniki, ki tavajo sem in tja: imamo dom, prebivamo v Kristusu in iz tega »bivališča« motrimo ves preostali svet, ki se nam v Njem kaže neskončno le­pši. Smo otroci in bratje ljubez­ni, smo možje in žene milosti.

Zato se vedno veselimo sreča­nja z Jezusom in negujmo vese­lje. Če smo v Kristusu, nam no­ben greh in nobena grožnja ne bosta mogla preprečiti, da bi z veseljem nadaljevali pot skupaj s številnimi tovariši na poti.

Pot do sreče je tista, ki jo je sveti Pa­vel opisal na koncu enega svojih pisem: »Neprenehoma molite. V vsem se zahvaljujte: kajti to je Božja volja v Kristusu Jezusu glede vas. Duha ne ugašajte« (1 Tes 5,17-19). Ne ugašajte Duha, velikega programa življenja! Ne ugašajte Duha, ki je v nas in nas vodi k hvaležnosti.

 

Letošnji 33. Teden za življenje bo po­tekal od 6. do 13. oktobra pod geslom: »Korajža velja! Za več veselja do živ­ljenja.«

·         Začetek bo v nedeljo, 6. 10., na Brez­jah z molitveno uro ob 15.00 in sveto mašo ob 16.00, ki jo bo daroval duhov­ni asistent Gibanja za življenje, bolniš­ki župnik g. Anže Cunk.

·         V četrtek, 10. 10., bo na Kureščku ob 17.00 molitve­na ura, ob 18.00 pa sveta maša za ne­rojene otroke in spoštovanje svetosti življenja, ki jo bo daroval g. Miro Šlibar.

·         Zvečer ob 19.30 pa bo na Rakov­niku večer sodobne krščanske glasbe s pričevanji. Lepo vabljeni!

   V torek, 8. 10., bo imel gospod nadškof v stolnici ob 18.30 sveto mašo ob začetku akademskega leta.

   V sredo, 16. 10., bo ob 18.30 v stolnici sveta maša ob začetku sodnega obdobja, t. i. »rdeča« maša. Maševal bo novomeški škof dr. Andrej Saje.

   V četrtek, 17. 10., bo po večerni sveti maši ob 19.15 v župnišču predavanje dr. Ferdinanda Šerbelja, Šopek nenavadnih zgodb. Lepo vabljeni!

   V torek, 22. 10., bo v stolnici odprtje projekta obnove stolniških orgel: razstava, predstavitev in koncert. Lepo vabljeni!

Nedelja, 6. 10.: 27. nedelja med letom, rožnovenska

Ponedeljek, 7. 10.: Rožnovenska Mati Božja

Torek, 8. 10.: sv. Benedikta, devica, mučenka

Sreda, 9. 10.: sv. Dionizij in tovariši, mučenci

Četrtek, 10. 10.: sv. Danilo (Danijel), škof

Petek, 11. 10.: sv. Janez XXIII., papež

Sobota, 12. 10.: sv. Maksimiljan Celjski, mučenec •

Nedelja, 13. 10.: 28. nedelja med letom


SKUPNA MOLITEV V STOLNICI

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30 

Ni komentarjev:

Objavite komentar