sobota, 11. maj 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 12. 5. 2024 - 19. 5. 2024

 7. VELIKONOČNA NEDELJA

Tudi neuspehi so del našega bivanja. Včasih nas zavedejo čustva, dostikrat odpove volja, premalo se poznamo ali pa preveč zanašamo nase. Nekako de­setina teh, ki so prišli v semenišče, je uvidela, da to ni njihova pot. To je ne­kaj naravnega in hvala Bogu za tako soočenje in odkrivanje resnice v sebi. Bolj boleče so zgodbe ljudi, ki so zaob­ljube v Gospodu izpovedali, pa jim ni uspelo v njih živeti.

A tudi teh nima­mo pravice obsojati, čeprav je zaoblju­ba sveta stvar; je pa zadeva med Bogom in tistim človekom, čeprav je v vsaki zajet tudi odnos do Cerkve. Najbolj bo­leča je gotovo videti Judova nezvestoba in Jezusu je bilo zaradi nje hudo.

Pa je tudi njemu dejal: »Prijatelj.« In Peter zdaj preprosto pravi: »Njegovo mesto naj prevzame nekdo drug.« Tudi Pavel bo moral zapisati: »Dema me je zapus­til, ker je vzljubil ta svet.« Le toliko, da so vedeli, pa povsem brez obsojanja. Že mnogim, ki so druge obsojali, se je zgodilo, da so kmalu kaj zelo podob­nega doživeli od tistih, ki so jih ime­li radi. In taka doživetja so huda vaja za ponižnost.

S tem seveda ne pravi­ mo, da prelomljene obljube enačimo z zvestim in požrtvovalnim služenjem. Bolj pomembno je, da duhovne darove tako cenimo, da nam bo zvestoba vsa­ki obljubi sveta, pa da radi segamo po sredstvih, ki nam jo pomagajo ohra­njati.

Bog je vedno zvest v svoji ljubez­ni, ne more iz sebe. In naša zvestoba je odgovor na to. Ko bi jo razumeli le kot vztrajanje v dani obljubi in že krst je velika življenjska obljuba -, bi zanjo zadostovalo izpolnjevanje stanovskih in poklicnih dolžnosti. A ta zvestoba je hladna, ne ogreje srca.

Kar pretreslji­va je beseda, ki jo je Janez zapisal v svo­jem pismu: »Če nas je Bog tako ljubil, smo tudi mi dolžni ljubiti.« Tu je srž in os duhovnega poklica. Ne najprej pastoralno in misijonsko poslanstvo ter usposabljanje zanj.

Stara zaveza zvestobo večkrat imenuje pokorščina, Nova zaveza pa govori o ljubezni. Zves­toba varuje ljubezen in ljubezen nav­dihuje zvestobo. Ob tem spoznanju je mala Terezija vzkliknila, da je vendar­le našla bistvo svojega poklica, da hoče biti ljubezen v srcu Cerkve.

Anton Slabe

Knjiga psalmov nas prek izkušnje pogovora z Bogom uči, kako »je treba moliti«. V psalmih najdemo vsa človeška izkustva, ki zazna­mujejo naše življe­nje: veselje, boleči­ne, žalost, dvome, upanja in grenko­be. Vsak psalm je tako ubran, da ga lahko molijo ljud­je vseh stanj in vseh starosti. S po­navljanjem branja psalmov se nauči­mo jezika molit­ve.

Bog je namreč s svojim Duhom navdihnil psalme v srcih kralja Da­vida in drugih molivcev, da bi človeka naučil, kako ga hvaliti, kako se mu zahvaljevati in ga prositi, kako ga klicati v vese­lju in žalosti, kako pripovedovati o njegovih čudovitih delih. Psalmi so torej Božja beseda, ki jo ljudje uporabljamo za pogovor z Njim.

Psalmi niso besedila, nastala za mizo, ampak so prošnje, pogosto dramatične, ki izvirajo iz žive iz­kušnje. Da bi jih molili, je dovolj, da smo to, kar smo, da se pri mo­litvi ne pretvarjamo, pač pa stopa­mo pred Gospoda takšni, kakršni smo. V psalmih slišimo glasove molivcev iz mesa in kosti, kate­rih življenje je, tako kot življenje vseh nas, polno problemov, napo­rov, negotovosti.

Psalmist trpljenju ne oporeka; ve, da to spada k življe­nju, a ga preobliku­je v vprašanje. Gre za vprašanje, ki je kot nenehen krik, vprašanje, ki ga velikokrat ponav­ljamo: »Do kdaj, Gospod? Do kdaj?« Vsaka bolečina kli­če po osvoboditvi, vsaka solza kliče po tolažbi, vsaka rana čaka na ozdra­vitev, vsaka žaljivka na odpušča­nje.

»Do kdaj, Gospod, bom moral to trpeti? Usliši me, Gospod!« Z ne­nehnim postavljanjem takšnih vprašanj nas psalmi učijo, da ne smemo postati odvisni od boleči­ne, in nas opominjajo, da življenje ni odrešeno, če ni ozdravljeno. Na tem svetu trpijo vsi: ne glede na to, ali verjamejo v Boga ali ga zavrača­jo. V Psalmih pa bolečina postane vez, odnos: klic na pomoč, ki čaka na poslušalca. Ne more ostati brez smisla, brez cilja.

Vse bolečine lju­di so za Boga svete. Pred Bogom nis­mo neznanci ali številke. Smo ob­razi in srca, pozna nas drugega za drugim, po imenu. V psalmih najdemo odgovor. Vemo, da čeprav so vsa človeška vrata zapahnjena, so Božja vrata odprta. Čeprav bi nas ves svet ob­sojal, je v Bogu rešitev. »Gospod posluša.« Včasih je med molitvijo dovolj, da se tega zavedamo. Proble­mi se ne rešijo vedno. Kdor moli, ne goji praznih upov: ve, da toliko življenjskih vprašanj ostaja nere­šenih, brez izhoda; trpljenje nas bo spremljalo, in ko bomo prestali eno bitko, nas bodo čakale druge. Ven­dar pa če smo slišani, vse postane znosno.

Najhujše, kar se lahko zgodi, je, da trpimo v zapuščenosti, ne da bi se nas kdo spomnil. Molitev nas re­šuje pred tem. Lahko se namreč zgodi, in to pogosto, da ne razume­mo Božjih načrtov. Toda naši kli­ci ne ostanejo tu spodaj: dvignejo se k Njemu, ki ima očetovsko srce in ki sam joka za vsakim sinom in hčerjo, ki trpi in umre. Bog je jokal zame, Bog joče zaradi naših bole­čin.

»Bog je hotel postati človek,« je dejal duhovni pisatelj, »da bi mogel jokati. Misel, da Jezus v žalosti joka z menoj, je tolažba: pomaga nam iti naprej. Če ostanemo v odnosu z njim, nam življenje ne prihrani trpljenja, se nam pa odpre za veliko obzorje dobrega in se poda na pot proti njegovi izpolnitvi. Pogum, naprej z molitvijo. Jezus je vedno poleg nas.

 

Pridi, pridi, Sveti Duh,

iz nebes na nas razlij

svoje lúči svetli sij!

 

V hudem trudu si nam mir,

v vročem dnevu hladen vir

in tolažba v žalosti.

 

O, ti luč preblažena,

daj, razsvetli srca vsa

zvestih svojih vernikov.

Saj brez tvoje milosti

človek poln je bednosti,

krivdi ne izógne se.

 

In sedméro vlij darov

v duše svojih vernikov,

saj ti v vsem zaupajo.

 

Za krepost plačilo daj,

srečno smrt in sveti raj,

v njem veselje vekomaj.

Iz binkoštne slednice

je v stolnici vsak dan ob 8.30, pri večerni sveti maši ter ob nedeljah ob 15.30. Lepo vabljeni!

   V soboto, 18. 5., bo v stolnici ob 20.00 orgelski koncert. Lepo vabljeni!

   V nedeljo, 19. 5., na binkošti, bo ob 9.00 slovesna nadškofova sveta maša, pri kateri bodo štirje naši birmanci prejeli zakrament svete birme. Lepo vabljeni!

   Nedelja, 12. 5.: 7. velikonočna nedelja

   Ponedeljek, 13. 5.: Fatimska Mati Božja

   Torek, 14. 5.: sv. Bonifacij, mučenec

   Sreda, 15. 5.: sv. Izidor, kmet

   Četrtek, 16. 5.: sv. Janez Nepomuk, duhovnik, mučenec

   Petek, 17. 5.: sv. Jošt, puščavnik

   Sobota, 18. 5.: sv. Janez I., papež, mučenec

   Nedelja, 19. 5.: BINKOŠTI

Tudi letos bomo na god Marije Pomagaj, v petek, 24. maja, poromali na Brezje. Prijavite se v kiosku, podrobnosti pa bomo oznanili naknadno.

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar