Ali ste kdaj sami pri sebi opazili majhno zvijačo, s katero prijateljem pripovedujete o skupnih znancih? Ker želite na sogovornika narediti dober vtis in v njem utrditi prepričanje, da ste resnicoljubna in dobrohotna oseba, skupnega znanca najprej pohvalite. Takoj za tem pa si vzamete pravico, da po izrečeni pohvali nadaljujete s kritičnimi opazkami. Po vsem tem samozadovoljno ugotovite, da ste o bližnjem govorili nepristransko. Na to, da je bilo vse skupaj navadno opravljanje, niti ne pomislite. A se je zgodilo prav to, česar nočete videti: ni šlo le za opravljanje, temveč za moralno sodbo. »Kdo si ti, da sodiš?« nas sprašuje sv. Pavel v pismu Rimljanom.
Ponižno priznanje, da smo v medsebojnih odnosih polni najrazličnejših zvijač, naj bo uvod v letošnji advent. Obšlo nas bo blagodejno razpoloženje, v katerega bo lahko sv. Pavel z upanjem na spremembo na prvo adventno nedeljo podal svoje vabilo: Naj vas Gospod obogati in napolni z ljubeznijo drug do drugega in do vseh, da še bolj napredujete v tem, kako vam je treba živeti (prim. 1 Tes 3-4).
Če smo prepoznali zvijačnost pri svojem komuniciranju, smo naredili prvi korak; če smo svoj greh ponižno priznali, smo šli še korak dlje. Preostane nam še tretji korak, kako naj Pavlovo vabilo udejanimo v praksi. Tisti hip, ko naj bi se pohvala bližnjega nadaljevala s sodbo o njegovi moralni integriteti, naj sodbo prehiti preprosta molitev: Gospod, nakloni svojo dobrotno pomoč temu človeku, ki bi ga sedaj rad kritiziral in ga v očeh bližnjega pomanjšal. Naj bo uspešen pri svojih prizadevanjih, tudi če niso popolna in sam v njih ne vidim posebne vrednosti za širšo skupnost. Naj bo učinkovit v tem, kar zna. Blagoslavljaj ga.
Milan Knep
Misli iz pridige nadškofa Stanislava Zoreta na praznik Kristusa Kralja vesoljstva v stolnici:
Ko govorimo o kraljestvu, si vedno predstavljamo prestol, oblast, moč. In Jezus ima svoj prestol in ta njegov prestol je križ. Zanimivo, da so si vsi skozi vso zgodovino prizadevali, da bi na neki način prevzeli Jezusovo kraljestvo, da bi zagospodovali nad srci, nihče pa se nikoli ni potegoval za njegov prestol. Kraljestvo, to ja, prestola, prestola pa ne! Nihče se ni potegoval za njegov križ, da bi bil pribit, da bi se žrtvoval za svoje. Da bi dal čisto vse, vsega samega sebe, za svoje. Ta križ je namreč dokaz njegove absolutne ljubezni. In ta ljubezen ne odstopi pred ničemer, ta ljubezen ne umanjka zaradi nobenega razloga. Če ga boli, ljubi naprej; če ga sramotijo, ljubi naprej; če čuti, da umira, ljubi naprej. To je prestol ljubezni in to je moč in oblast ljubezni do konca. Zaradi ljubezni do konca ima Gospod oblast nad našimi srci. Zemeljski kralji imajo oblast, ki jo izvršujejo nad svojimi podaniki in odločajo o njihovi usodi. Jezus pa je v nekem trenutku rekel svojim učencem: »Vas sem imenoval prijatelje, ker sem vam razodel vse, kar sem slišal od svojega Očeta.« V Jezusovem kraljestvu ni služabnikov. V Jezusovem kraljestvu smo prijatelji, zato ker Jezus ničesar ne skriva pred nami, ampak nam razodeva čisto vse, kar mu je dal Oče, kar mu je razodel Oče.
In zato med tistimi, ki so Kristusovi, zares Kristusovi, ne sme biti služabniških odnosov, da bi eni gospodovali, drugi pa služili, eni ukazovali, drugi pa se morali pokoravati. V Jezusovem kraljestvu je odnos prijateljstva, ljubezni, spoštovanja. V Jezusovem kraljestvu se vsak sklanja pred svojega brata, pred svojo sestro, kakor se je Jezus sklonil pred svoje učence in jim umil noge. V Božjem kraljestvu ni služabnikov. Edini služabnik v Božjem kraljestvu je naš kralj, gospod Jezus Kristus, ki ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi on stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge. Naj na ta praznik Kristusa Kralja vesoljstva tudi v naše življenje zazveni Jezusovo vprašanje Pilatu: »Ali so ti o meni drugi povedali ali praviš to sam od sebe?« Pilat se je moral odločiti: ali bo v tistem trenutku sodil po obtožbah ljudi ali bo sam presodil, kakšna je resnica in kdo v resnici stoji pred njim. Kdo je Jezus? Jezus postavlja vprašanja tudi nam: Kdo sem jaz zate? Ali ostajaš v svojem odnosu do mene pri tem, kar so ti drugi povedali: kar si slišal od svojih staršev, pri verouku, pri pridigah, kar si morda prebral iz tega ali onega besedila? Ali pa si me srečal in me poznaš osebno, od blizu in si me v resnici sprejel za Gospoda svojega srca? Vprašanje, na katero ne moremo odgovoriti zlahka in mimogrede, ker je treba iti zelo globoko in odstraniti vso površnost, vse pleve in se poglobiti do resnice. Kdo je Jezus zame? Sklanjam svojo glavo, odpiram svoje srce pred njim, ali pa imam velikokrat tudi druge bogove, druge kralje, druge oblastnike? Jezus, kdo si ti zame?
Zanesljivih podatkov o življenju sv. Jurija, enega izmed štirinajstih priprošnjikov v sili in zelo priljubljenega svetnika v »starem« svetu, nimamo veliko. Zanesljivo je, da je resnična osebnost, njegov grob je v palestinskem mestu Lydda, kjer o njem spricuje napis iz l. 368. Rodil naj bi se v 3. stoletju v Kapadokiji (danes Turčija), postal vojak in hitro napredoval v vojaški službi, ves čas pa ostal dober kristjan. Svoje krščanstvo je tudi javno izpričal in bil zato mučen na različne načine, na koncu pa bil obglavljen. Ob njegovem zgledu so se mnogi spreobrnili v krščanstvo. Z razliko od skromnih zgodovinskih podatkov pa nam o njem toliko več povedo bogate legende. Najbolj znana, po kateri svetega Jurija upodabljajo v boju z zmajem, je v srednjeveški knjigi »Legenda aurea« (Zlata legenda) avtorja Jacopa da Voragine. Čeprav je Quaglio ni upodobil, si jo vendarle oglejmo: »Sveti Jurij je nekega dne prispel v mesto Silene v Libiji. Blizu tega mesta je bilo jezero, veliko kakor morje, kjer se je skrival strašen zmaj. Večkrat je že nagnal v beg ljudi, ki so z orožjem šli nadenj; kadar pa se je približal mestnemu obzidju, je z dihom pokončal vse, ki jih je srečal. Da bi se izognili smrti mnogih, so mu meščani najprej ponudili po dve ovci na dan, ko pa jih je začelo primanjkovati, so mu bili prisiljeni dajati po eno ovco in enega človeka. Tako je prišla na vrsto tudi kraljeva hči. Ko mu je mladenka povedala svojo zgodbo, pravi Jurij: 'Ne boj se, moja hči, kajti jaz ti bom v Kristusovem imenu prišel na pomoč.' Jurij se je povzpel na konja, naredil znamenje križa, se vrgel na zmaja, z vso močjo zavihtel sulico in jo po Božjem ukazu zagnal. Zmaj pade na tla, Jurij pa reče mladenki: 'Ne boj se več in ovij svoj pas okoli zmajevega vratu.' Potem, ko je ubil zmaja, se je vse mesto spreobrnilo in dalo krstiti, kralj pa je sezidal cerkev v čast Mariji in blaženemu Juriju, izpod oltarja pa je privrel na dan živ studenec, katerega voda je mnogim bolnikom povrnila zdravje.«
• V soboto, 27. 11., bo ob 10.00 v župnišču izdelava adventnih večkov.
• V ponedeljek, 29. 11., bo po večerni sveti maši ob 19.15 v župnijski dvorani srečanje za bralce.
• Nedelja, 28. 12.: 1. adventna nedelja, nedelja Karitas
• Ponedeljek, 29. 11.: sv. Filomen, mučenec
• Torek, 30. 11.: sv. Andrej, apostol
• Sreda, 1. 12.: sv. Karel de Foucauld, redovnik
• Četrtek, 2. 12.: sv. Bibijana (Vivijana), mučenka
• Petek, 3. 12.: sv. Frančišek Ksaver, duhovnik, apostol
• Sobota, 4. 12.: sv. Barbara, mučenka
• Nedelja, 5. 12.: 2. adventna nedelja
Za izvajanje verskih obredov so določeni naslednji pogoji:
- PCT (preboleli, cepljeni, testirani) nad 12 let starosti;
- nošenje maske,
- razkuževanje rok in
- 1,5m medsebojne razdalje.
Prosimo, poskrbite za zaščito sebe in drugih!
DELAVNIKI: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30OB SOBOTAH IN PRVIH PETKIH tudi ob 16.00
CERKVENI PRAZNIKI NA DELOVNI DAN: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30
NEDELJE IN ZAPOVEDANI PRAZNIKI: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
SKUPNA MOLITEV V STOLNICI
VSAK DAN
8.30: Rožni venec pred Najsvetejšim
18.00: Rožni venec
NEDELJA
15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
PRVA SREDA
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
PRVI ČETRTEK
Po večerni maši molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
PRVI PETEK
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
15.00: Ura Božjega usmiljenja
PRVA SOBOTA
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar