Ali obstaja vrednota, ki bi povezala ljudi in ublažila razklanost med njimi? Novi obraz, ki se podaja v visoko slovensko politiko, je pred kratkim v javni razpravi svojo vizijo - Bodi sprememba - predstavil z besedami: Spoštljivost je temeljna vrednota, na kateri bomo gradili, ker ni ne leva ne desna ne sredinska, ampak nekaj novega, kar danes še ne obstaja.
Govor, da je treba v nedeljo, 24. aprila, v Sloveniji vse zastaviti na novo, je pretiran. Merilo, kaj sta uničena država in družba, ki potrebujeta popolno obnovo, najdemo v današnjem berilu iz Nehemijeve knjige. Po vrnitvi iz babilonskega izgnanstva leta 538 pr. Kr. je bila dežela opustošena, mesta porušena, polja opustela, morala ljudi, ki so bili brez vsega, pa popolnoma na tleh. Duhovnik Ezra in Nehemija, novi upravnik Palestine, odposlanec perzijskega kralja, bi se osmešila, če bi stopila pred ljudstvo
z oznanilom, da bosta na osnovi ene od moralnih vrednot - teh je seveda mnogo, spoštljivost je le ena od njih - obnovila državo, mesta, družbo, kulturo in vero. Tisti dan, ko sta zbrala ljudstvo, nista povedala nič svojega, marveč sta brala iz knjige Božje postave in razlagala vsak odstavek posebej, da so mogli razumeti pomen.
Vrednote, ki temeljijo na človeških obljubah, niso dosti vredne, kajti ljudje smo pragmatiki in oportunisti, pripravljeni prestopiti v tisti tabor, kjer si obetamo največ koristi. V sodobni pluralni družbi Ezrovega in Nehemijevega modela ne moremo ponoviti. Zrelost družbe pa bi se pokazala v tem, da javnost ne bi podcenjevala tistih, ki oporo za zvestobo vrednotam iščejo v Bogu. Kar ni izvedljivo na ravni celotne družbe, pa lahko udejanjimo v lastni družini. In predvsem smo za to odgovorni.
Milan Knep
Nedelja Božje besede je praznik Svetega pisma, ki ga je papež Frančišek s pismom Odprl jim je um (Aperuit illis) leta 2019 razglasil za vso Cerkev in ga obhajamo v mesecu januarju na 3. nedeljo med letom. Nedeljo Božje besede v Sloveniji, tokrat že tretjič na ravni vesoljne Cerkve, obhajamo 23. januarja 2022 z geslom:
»Tudi ona dva sta pripovedovala, kaj se je zgodilo na poti in kako sta ga prepoznala po lomljenju kruha.«
(Lk 24,35)
Letošnje geslo iz odlomka o emavških učencih predstavlja zadnjo in ključno stopnjo Jezusovega učenca. Če smo v letu 2021 skupaj z emavškima učencema »odprli oči in spoznali Gospoda« (Lk 24,31), smo tokrat vabljeni k pripovedovanju. To je Božja pedagogika, ki nas vabi, da prestopimo meje samozadostnosti individualizma in stopimo na pot učenčevstva, v občestvo. Učenec je povabljen, da od poslušanja ali branja Božje besede stopi na pot pripovedovalca, to je oznanjevalca, in pričevalca. Geslo letošnje nedelje Božje besede bi tako lahko ubesedili tudi s sloganom Od branja do oznanjevanja, od bralca do pričevalca. Na tak način po papeževih besedah Sveti Duh »spreminja Sveto pismo v živo Božjo Besedo« (Aperuit illis, 9).
Prazniki v Svetem pismu, še posebej pomembnejši, so se pogosto praznovali sedem dni oz. so predpostavljali sedemdnevno pripravo. Pasho so Izraelci v preteklosti in še danes jo obhajajo tako, da sedem dni jedo nekvašen kruh (2 Krn 35,17; Ezk 45,21). Na šotor- ski praznik Izraelci prav tako še danes sedem dni prebivajo v »šotorih«, kolibah (Neh 8,14; 3 Mz 23,42). Sedem je število polnosti, ki kaže na to, da omenjeni prazniki niso omejeni na konkretne datume, temveč se razlivajo v resničnost konkretnega življenja skozi vse leto. To je tudi namen knjižice, ki nas vabi k sedemdnevnemu praznovanju oz. pripravi na nedeljo Božje besede, na praznik Svetega pisma, ki tako ne bo samo »enkrat letno, ampak enkrat za celotno leto, saj je za nas nujno, da postanemo domači in tesno povezani s Svetim pismom in Vstalim« (Aperuit illis, 8).
dr. Samo Skralovnik, predsednik Bibličnega gibanja vir: https://biblicnogibanje.si/
Kapela Kristusa Odrešenika stoji nasproti Jurijeve kapele, poslikana pa je s prizori iz Jezusovega življenja in vstajenja.Prvi prizor - desno zgoraj pod obokom - prikazuje Jezusa po končanem štiridesetdnevnem postu v puščavi, sedečega na skali pod drevesom. Ob njem stoji hudič, ki mu ponuja kamen, da bi ga spremenil v kruh, a ga Jezus mirno zavrne. Hudič je upodobljen kot bradat, zaraščen možak z dvema kratkima rožičkoma vrh glave.
Na velikih poljih na spodnjem delu stene sledita dva dobro poznana dogodka iz Jezusovega javnega delovanja. Na desni strani je Jezusovo srečanje s Samarijanko ob vodnjaku. Sinoptiki ga ne omenjajo, medtem ko mu evangelist Janez nameni precej pozornosti in natančno popiše njun pogovor. Simpatičen prizor, ki se mu pozna roka Quaglijevega pomočnika
(prav tako tudi ostalim trem), prikazuje Jezusa in Samarijanko v prijetni senci košatega drevesa, pod katerim stoji baročno trebušast vodnjak. Jezus sede razlaga Samarijanki pomen žive vode; levica mu počiva na kamnitem robu vodnjaka, s kazalcem visoko dvignjene desnice pa kaže v nebo: »Če bi poznala Božji dar ...« (Jn 4,10b). Žena ga vsa zaverovana posluša: rahlo sklonjena k njemu stoji na drugi strani vodnjaka, na katerega se opira z levico, s katero drži vrv, medtem ko z desnico objema vrč za vodo. V ozadju prizora vidimo stavbe mesta, iz katerega se vračajo učenci, kamor so šli, da bi nakupili hrano.• V nedeljo, 23. 1.: Ob 16.00 bo v stolnici sveta maša ob nedelji Božje besede, ki jo bo daroval nadškof msgr. Stanislav Zore. Po maši bo pogovor z akad. dr. Jožetom Krašovcem. Lepo vabljeni!
• Nedelja, 23. 1.: 3. nedelja med letom - nedelja Božje besede
• Ponedeljek, 24. 1.: sv. Frančišek Saleški, škof, cerkveni učitelj
• Torek, 25. 1.: spreobrnitev apostola Pavla, praznik
• Sreda, 26. 1.: sv. Timotej in Tit, škofa
• Četrtek, 27. 1.: sv. Angela Merici, ustanoviteljica uršulink
• Petek, 28. 1.: sv. Tomaž Akvinski, duhovnik, cerkveni učitelj
• Sobota, 29. 1.: sv. Konstancij, škof
• Nedelja, 30. 1.: 4. nedelja med letom
• Nedelja, 16. 1.: 2. nedelja med letom• Ponedeljek, 17. 1.: sv. Anton, puščavnik, opat
• Torek, 18. 1.: sv. Marjeta Ogrska, kneginja
• Sreda, 19. 1.: b.sl. Friderik Baraga, misijonar
• Četrtek, 20. 1.: sv. Fabijan in Sebastijan, mučenca
• Petek, 21. 1.: sv. Neža, devica, mučenka
• Sobota, 22. 1.: sv. Vincencij (Vinko), diakon, mučenec
• Nedelja, 23. 1.: 3. nedelja med letom nedelja Božje besede
Za izvajanje verskih obredov so določeni naslednji pogoji:
- PCT (preboleli, cepljeni, testirani) nad 12 let starosti;
- nošenje maske,
- razkuževanje rok in
- 1,5m medsebojne razdalje.
Vse prireditve v stolnici in župniji potekajo v skladu s predpisanimi pogoji!
Prosimo, poskrbite za zaščito sebe in drugih!
DELAVNIKI: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30OB SOBOTAH IN PRVIH PETKIH tudi ob 16.00
CERKVENI PRAZNIKI NA DELOVNI DAN: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30
NEDELJE IN ZAPOVEDANI PRAZNIKI: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
SKUPNA MOLITEV V STOLNICI
VSAK DAN
8.30: Rožni venec pred Najsvetejšim
18.00: Rožni venec
NEDELJA
15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
PRVA SREDA
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
PRVI ČETRTEK
Po večerni maši molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
15.00: Ura Božjega usmiljenja
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar