Včeraj sem na televiziji ujel delček nanizanke
iz sveta angleškega družinskega humorja. V zakonski postelji, naslonjena na
steno, sedita dva že priletna zakonca. Gospa se ob pustem možu, ki večino
časa ždi pred televizijo in žuli pivo, čuti osamljeno, zato najde stik z romantično
ljubeznijo le še v knjigah. In to možu, ki v postelji kadi in pepel otresa na
odejo, tudi pove. Seveda ga ženina pripomba, naj tega ne dela, niti malo ne
gane. Nenadoma v spalnico privihra hči in zdolgočasenima staršema naznani, da
ju prijatelji vabijo na piknik. S kilogrami obložena žena zažari od veselja; v
pričakovanju, da je navdušen tudi mož, ga potreplja po rami. On se nakremži in
vabilo na piknik zavrne z obrazložitvijo, da si mora prav takrat na televiziji
ogledati konjske dirke. Razočarane žene ne pozabi vprašati, ali je v shrambi dovolj
čipsa, da ga med gledanjem dirke ne bo zmanjkalo. Kakšen je bil ženin odziv,
si ni težko predstavljati. Ali nima ta degeneriran individualizem svojega
izvora v pozabi in postopnem razkroju naše bogopodobnosti, ki je kodirana v
naši psihofizični strukturi? Izraz bogopodobnosti niso le naše razumske
sposobnosti ter obdarjenost za svobodno odločanje in ljubezen, ampak ima vse
troje svoj polni smisel šele v medosebnih odnosih. Saj Bog ni ustvaril človeka
na enak način kot vse drugo, svetlobo, živo in neživo naravo, ampak kot
notranje Božje občestvo: »Naredimo človeka po svoji podobi« (1 Mz 1,26). Kar
potem v Novi zavezi dobi določnejšo obliko: Oče, Sin in Sveti Duh. Ne zgoraj
omenjenima zakoncema, ne komur koli za obnovitev stika s temeljem od Boga
ustvarjene biti ne bo zadostovala psihoterapija. Ta lahko razsulo odnosov samo
razloži, moč za obnovo pa prihaja od tam, kjer se je vse začelo.
Milan Knep
Slovenski škofje so na svoji redni seji v ponedeljek,
1. junija, sprejeli nove ukrepe. Celotno besedilo lahko preberete na spletni
strani Slovenske škofovske konference (https://katoliska-cerkev.si/). Tu povzemamo
le najbolj bistvene člene:
1. Obredov naj se udeležujejo samo zdravi verniki,
ki nimajo simptomov okužbe dihal, ne kašljajo in nimajo povišane telesne
temperature.
2. Vsak, ki vstopi v cerkev, je sam odgovoren
za zaščito pred morebitno okužbo. Ob vstopu v cerkev si mora razkužiti roke. Ob
upoštevanju varnostne razdalje 1,5 m maska ni več potrebna, če ohranjanje
razdalje ni mogoče, pa mora nositi zaščitno masko.
3. Rokovanje ob pozdravu miru se opusti.
4. Vernikom je dovoljeno deliti sveto
obhajilo samo na roko.
5. Spovedovanje v spovednicah je dovoljeno,
spovedanec si pred vstopom v spovednico razkuži roke in vanjo vstopa z masko.
Nekaj misli iz nadškofove pridige na binkošti,
ko so k zakramentu svete birme pristopili naši štirje ministranti: Ne glede na
to /da so k birmi prišli z maskami/ pa bo današnji dan enako svet, enako močan,
enako čudežen, kakor je bil dan prvih binkošti. Kajti po polaganju rok vam bo
Bog danes povedal, da ste njegovi od prvega trenutka življenja in da to nikoli
ne boste nehali biti. Zato ga prosite, naj vam da moči, da bi v resnici ostali
njegovi, da se ne bi obnašali kakor apostoli, da se ne bi zapirali, skrivali,
ampak da bi vedno ob vseh strahovih, ki jih boste doživljali, ob vseh negotovostih
Duh bil močnejši.
Binkoštni praznik nam pove, da kristjan ni
skrivač, da ne živi za zapahnjenimi vrati in svoje vere ne skriva pred
nikomer. Razodeva jo najprej s svojim življenjem, s tem da živi kakor kristjan
osebno, pa tudi z besedami, z oznanilom. Zato, dragi fantje, boste danes
sprejeli poslanstvo: biti priča Gospoda Jezusa v našem času, v našem svetu.
Najprej doma, potem v šolskem okolju, v katerem ste. In vam povem, da je teže
pričati za Gospoda doma in v družbi vrstnikov, kakor pa nekje na koncu sveta.
Tam, kjer te poznajo, kjer vedo, kakšne sposobnosti imaš, pa tudi, kje si pomanjkljiv.
Tam oznanjati Jezusa Kristusa je zahtevno in ni lahko, kajti mimogrede ti
lahko nekdo reče: »Ti boš pripovedoval?! Poglej se, kakšen si.« In nas postane
strah. Sveti Duh nas osvobaja tega strahu. Ne naredi nas popolnih, naredi pa
nas ponižne, kar pomeni stvarne ljudi, ki vedo, da imajo poslanstvo
oznanjevanja, čeprav niso brez napak. In tega Duha poslušajte. Ne bodite
skrivači, nobene potrebe ni, da bi skrivali svojo vero, ker to pomeni, da
skrivamo Gospoda Jezusa, njegov evangelij, njegovo življenje, njegovo
ljubezen, njegovo smrt in vstajenje. Tega ne smemo skrivati, Jezusa ne smemo
skrivati. In kako boste to vi uresničevali? Tako kakor učenci. Dovolite
Jezusu, da iz vas po svojem Duhu naredi pričevalce, oznanjevalce.
Po tej sveti maši vam bom dal drobno knjižico
Jezusov evangelij. Ne za spomin, ampak zato, da vanj pogledamo. Je dovolj
majhna za v žep. V enem žepu pametni telefon, v drugem žepu Jezusov evangelij.
In jemljite iz enega in drugega žepa, čeprav vem, da je veliko bolj privlačen
tisti žep s pametnim telefonom. A jemljite tudi iz tistega žepa, kjer bo
Jezusov evangelij. Zakaj? Prvič zaradi tega, ker ne verjamem, da kdo izmed
vas misli, da te ima tvoj telefon rad. Tvoj telefon te ne pogreša, tvoj telefon
živi brez tebe tedne in mesece. Ne hrepeni po tebi, ne boli ga srce, če se ne
zmeniš zanj. Ne išče te, kadar te ni. Mi ga pogrešamo, mi ga potrebujemo, mi
lahko postanemo odvisni od njega. On pa ne od nas. Jezusa pa nas ima rad. In na
skoraj vsaki strani evangelija govori o tem, da te ima rad. Ti pripoveduje, da
je pripravljen zate dati vse, do pribitosti na križ. In te pogreša in stoji pri
vratih in trka, te kliče. Želi priti, želi vstopiti v tvoje srce, biti s teboj.
Pametni telefon ima veliko veliko informacij, kaj vse ti lahko pove! Nima pa
odgovorov na vprašanja, ki jih človeku postavlja srce: Najglobljih odgovorov
življenja. Jezus pa te odgovore ima in zato posegajte po enem in po drugem. Vi
dragi botri, boste danes položili roke na ramena teh vaših birmancev. Prosim
vas, da te roke nikoli ne umaknete. Naj čutijo, da hodite z njim, da živite z
njim, naj čutijo, da jih zadržujete takrat, kadar bi radi zbezljali in da jih
spodbujate takrat, kadar bodo začeli zaostajati, kadar se bodo upirali. Tudi vi
danes sprejemate poslanstvo spremljanja, da bodo ob vas ti mladi fantje rasli
v odrasle može, v odrasle kristjane, v zrele priče Gospoda Jezusa Kristusa.
strani je sv. Filip s križem. Filip je bil ribič in poročen, imel naj bi tri hčere: Marijano, Filipo in Harmiono. Najprej je bil učenec Janeza Krstnika, kasneje pa med prvimi, ki jih je poklical Jezus med svoje učence v Judeji, preden je odšel v Galilejo. Filip je nato za Jezusa pridobil še Natanaela. Po Jezusovem vstajenju je oznanjal evangelij najprej v svoji domovini, potem pa v Frigiji v Mali Aziji, kjer naj bi spreobrnil in krstil mnogo poganov. Njegovo oznanjevanje je Bog potrjeval z znamenji in čudeži. Dočakal naj bi visoko starost. Poganski duhovniki naj bi ga ujeli v Hierapolisu, kjer so ga bičali, pribili na križ in kamnali. Ko je visel na križu, se je po legendi začela tresti zemlja, rušili so se zidovi in palače, iz zemlje pa se je slišalo grozovito bobnenje in grmenje. Zaradi teh strašnih znamenj so ga hoteli sneti s križa, Filip pa jih je lepo prosil, naj tega ne storijo, saj je želel biti v svojem trpljenju čimbolj podoben Jezusu. Je zavetnik klobučarjev in slaščičarjev. Upodabljajo ga kot starejšega moža z brado, ki ima pri sebi križ ali palico v obliki križa, pogosto tudi kamen ali meč. Na nekaterih slikah s križem v roki kroti kače in meče z oltarja malike. Goduje 3. maja.
• V sredo, 10. 6., bodo v stolnici ob 18.00
slovesne večernice pred praznikom Svetega Rešnjega telesa in krvi.
• V četrtek, 11. 6., na slovesni zapovedani
praznik Svetega Rešnjega telesa in krvi, bodo svete maše po nedeljskem redu.
Slovesno sveto mašo ob 18.30 bo vodil gospod nadškof.
• V sredo, 17. 6., bo v stolnici ob 9.00
krizmena maša, ki je na veliki četrtek nismo mogli imeti. Lepo vabljeni
tokrat, da se skupaj z nadškofom in duhovniki zberemo ob blagoslovu svetih olj
in zahvali za dar duhovništva.
v stolnici neprekinjena molitev »24 ur molitve
in posta za domovino«.
• V sredo, 24. 6., bo v stolnici sveta maša za
domovino.
• V ponedeljek, 29. 6., bo ob 9.00 posvečenje
letošnjih novomašnikov. Priporočamo vam jih v molitev!
Hvaležni vam bomo za vse svete maše, ki jih
boste lahko darovali in vaše darove, ki jih boste namenili za stroške
stolnice, naše zaposlene in prostovoljce. Bog povrni!
Delavniki:
6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30
Ob sobotah in
prvih petkih tudi ob 16.00
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30 Nedelje in zapovedani
prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
GODOVI IN PRAZNIKI
• Ponedeljek, 8. 6.: sv. Medard, škof
• Torek, 9. 6.: sv. Primož in Felicijan, mučenca
• Sreda, 10. 6.: sv. Bogumil Poljski, škof
• Četrtek, 11. 6.: SVETO REŠNJE TELO IN KRI,
slovesni zapovedani praznik
• Petek, 12. 6.: sv. Adelajda, devica, redovnica
• Sobota, 13. 6.: sv. Anton Padovanski,
redovnik, cerkveni učitelj
VSAK DAN
NEDELJA
PRVI
ČETRTEK
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
PRVI PETEK
PRVA
SOBOTA
TBB stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski
urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar