Pavlovi nasprotniki so njegova zamaknjenja,
videnja pa tudi besede večkrat razlagali kot znamenja norosti ter ga na tak
način hoteli diskreditirati. Pavel se teh očitkov ne boji, ampak Korinčanom
pojasnjuje, v čem je njegova »norost«: »Če smo bili namreč vsi iz sebe, smo bili
zaradi Boga.« Če se včasih zdi, da v svoji gorečnosti in zavzetosti nima prave
mere, je tako zato, ker ga je Kristus s svojo ljubeznijo vsega prevzel. Tako
zelo, da pravi Galačanom: »Ne živim več jaz, ampak Kristus živi v meni« (Gal
2,20). To je tudi vzrok za trditev na začetku tokratnega odlomka: »Kristusova
ljubezen nas je privedla (nas žene, sili) do tega, da smo presodili takole:
eden je umrl za vse in zato so umrli vsi.« Kristus je namreč v svoji ljubezni
umrl za vse oziroma namesto vseh, zato so umrli vsi. Kristus je na križu
predstavljal celotno človeštvo, zato je njegova smrt hkrati smrt vsega
človeštva. Ta smrt pa obenem prinaša nov smisel življenju: »Za vse pa je
Kristus umrl zato, da tisti, ki živijo, ne bi živeli več zase, ampak za tistega,
ki je zanje umrl in vstal.« To misel lepo povzame tudi četrta evharistična
molitev, ki o Kristusu pravi: »Šel je k tebi, Oče, in vernim kot prvi dar
poslal Svetega Duha, da bi ne živeli več sebi, temveč njemu, ki je za nas umrl
in vstal.«
V tej luči dobi življenje kristjana res
popolnoma nov smisel in pomen. Zato Pavel pravi, da smo »nova stvaritev «,
kajti: »Staro je minilo. Glejte, nastalo je novo.« Pred nas vse postavlja
izziv, da: najprej, da se tudi mi pustimo nagovoriti Kristusovi ljubezni do te
mere, da nas preoblikuje v novo stvaritev, novega človeka.
Roman
Starc
MAŠA - SKLEPNI OBRED - 15. papeževa kateheza Slavimo Gospoda s svojim življenjem
S to katehezo zaključujemo cikel, posvečen
sveti maši, ki ni samo spominjanje, ampak pravo podo- življanje Jezusovega
trpljenja in vstajenja. Po prošnji po obhajilu se maša zaključi z blagoslovom,
ki ga podeli duhovnik, in odslovitvijo ljudstva. Tako kot se bogoslužje začne
z znamenjem križa, v imenu Očeta in Sina in Svetega Duha, tako se v imenu Svete
Trojice tudi sklene. Po končani maši pa se začne naše prizadevanje za
krščansko pričevanje. Kristjani namreč ne gremo k maši, da bi opravili tedensko
nalogo, potem pa nanjo pozabili. K maši gremo, da bi bili soudeleženi pri Gospodovem
trpljenju in vstajenju in zatem še bolj živeli kakor kristjani - da bi si
prizadevali za krščansko pričevanje. Cerkev zapustimo, da bi »šli v miru« in
ponesli Božji blagoslov v vsakdanje dejavnosti, v svoje domove, v delovna
okolja, med skrbi zemeljskega mesta, da bi »slavili Gospoda s svojim
življenjem«. Vsakokrat, ko grem od maše, moram oditi boljši, kot sem bil,
preden sem šel k maši, imeti več življenja, več moči in več volje za krščansko
pričevanje. Po evharistiji Gospod Jezus vstopi v nas, v naše srce in v naše
meso, da bi lahko bili »v življenju zvesti zakramentu, ki smo ga v veri
prejeli«.
Postanimo evharistični ljudje
Gre torej za prehod od obhajanja do življenja,
zavedajoč se, da se maša dopolni v konkretnih dejanjih tistega, ki je v prvi
osebi vključen v Kristusove skrivnosti. Ne smemo pozabiti, da evharistijo
obhajamo zato, da bi se naučili postati evharistični možje in žene. To pomeni
pustiti Kristusu, da deluje v naših dejanjih, da so njegove misli naše misli,
njegova čustva naša čustva, njegove izbire naše izbire. To je krščanska
svetost: delati, kakor je delal Kristus. To jasno izrazi sv. Pavel, ko govori
o svoji podobnosti z Jezusom: »Skupaj s Kristusom sem križan; ne živim več
jaz, ampak Kristus živi v meni. Kolikor pa zdaj živim v mesu, živim v veri v
Božjega Sina, ki me je vzljubil in daroval zame sam sebe« (Gal 2,19-20). To je
pravo krščansko pričevanje. Pavlova izkušnja razsvetljuje tudi nas: v takšni
meri, v kakršni omrtvičimo svoj egoizem, torej pustimo umreti tistemu, kar se
upira evangeliju in Jezusovi ljubezni, se v nas ustvarja večji prostor za moč
njegovega Duha. Kristjani smo možje in žene, ki si pustijo razširiti dušo z
močjo Svetega Duha, potem ko so prejeli Kristusovo telo in kri. Pustite si razširiti
dušo! Ne bodimo duše, ki so ozke in zaprte, majhne in egoistične, ampak prostrane
duše, velike duše, z velikimi obzorji. Pustite si razširiti dušo z močjo
Svetega Duha, potem ko ste prejeli Kristusovo telo in kri. Ker se resnična
navzočnost Kristusa v posvečenem kruhu z mašo ne konča, se evharistijo hrani v
tabernaklju za obhajanje bolnikov in za tiho čaščenje Gospoda v Presvetem
zakramentu. Evharistično bogočastje zunaj maše, tako v zasebni kot v skupni
obliki, nam namreč pomaga ostati v Kristusu.
Sadovi maše so namenjeni zorenju
vsakodnevnega življenja. Lahko rečemo, da je maša kakor pšenično zrno, ki
potem v običajnem življenju raste in zori po dobrih delih in držah, ki so
podobne Jezusovim. Sadovi maše so torej namenjeni zorenju v vsakdanjem življenju.
Ko »povečuje naše zedinjenje s Kristusom«, evharistija obnavlja milost, ki nam
jo je Duh dal po krstu in birmi, da bi bilo naše krščansko pričevanje
verodostojno. Ko v naših srcih prižiga Božjo ljubezen, nas evharistija ločuje
od greha. »Čim bolj smo deležni Kristusovega življenja in čim bolj napredujemo
v njegovem prijateljstvu, tem teže je za nas, da bi prelomili prijateljstvo z
njim s smrtnim grehom« (KKC, 1395). Redno pristopanje k evharistični gostiji
obnavlja, krepi in poglablja vez s krščansko skupnostjo, kateri pripadamo, v
skladu z načelom, da evharistija naredi Cerkev, saj nas vse poveže med seboj.
Evharistija prav tako »nalaga obveznosti v odnosu do drugih, predvsem do ubogih«.
Naučiti se je treba preiti od Kristusovega mesa k mesu bratov,
v katerih nas čaka, da bi ga prepoznali, mu
služili, ga častili in ljubili.
Ker imamo zaklad zedinjenja s Kristusom v
lončenih posodah, se moramo nenehno vračati k svetemu oltarju, dokler ne bomo
v raju v polnosti okušali blagoslov Jagnjetove poročne gostije. Zahvalimo se
Gospodu za pot vnovičnega odkrivanja svete maše, ki smo jo opravili skupaj.
Pustimo se z obnovljeno vero pritegniti k temu resničnemu srečanju z Jezusom,
mrtvim in vstalim za nas, z našim sodobnikom. Naj bo naše življenje vedno
cvetoče kakor velika noč, s cvetjem upanja, vere in dobrih del. Naj vedno
najdemo moč v evharistiji, v združenosti z Jezusom.
Povzeto in deloma prirejeno po: Radiu Vatikan,
splet
... bomo tako kot vsako leto obhajali na
praznik prvakov apostolov Petra in Pavla. Pri slovesni sveti maši ob 9.00 bo
gospod nadškof v mašnike posvetil tri diakone iz ljubljanske nadškofije:
Primoža Megliča iz župnije Ivančna Gorica,
Marka Mrlaka iz župnije Žiri in Petra Steleta
iz župnije Komenda, ter dva iz redovnih skupnosti: cistercijana p. Jona Veneta
iz župnije Ljubljana - Sv. Peter in
kapucina br. Miroslava Pavška iz
župnije Zagorje ob Savi. Novomašnike vam
priporočam v molitev. V svoje molitve pa vključite tudi prošnjo za nove
duhovne poklice.
• V torek, 26. 6., bo ob 18.30 sveta maša v
spomin na sv. Jožefmarija Eskrivaja, ustanovitelja Opus Dei. Daroval jo bo
upokojeni nadškof msgr. dr. Anton Stres.
• V petek, 29. 6., bo v stolnici ob 9.00
posvetitev letošnjih novomašnikov.
• V petek, 6. 7., bo v stolnici ob 19.30 koncert
mladih glasbenikov iz šole Leys iz Cambridgea v Veliki Britaniji. Nastopil bo
komorni pevski zbor ter godalni ansambel.
• V soboto, 7. 7., bo ob obletnici smrti
Božjega služabnika nadškofa Antona Vovka v stolnici ob 9.00 molitev in sveta
maša, ki jo bo daroval nadškof msgr. Stanislav Zore. Lepo vabljeni!
• V četrtek, 19. 7., bo po večerni sveti maši v
stolnici koncert zbora univerze v Leuvenu v Belgiji.
• Nedelja, 24. 6.: Rojstvo Janeza Krstnika
• Ponedeljek, 25. 6.: sv. Doroteja, mistikinja,
dan državnosti
• Torek, 26. 6.: sv. Jožefmarija Escriva,
ustanovitelj Opus Dei
• Sreda, 27. 6.: sv. Ema Krška, kneginja
• Četrtek, 28. 6.: sv. Irenej Lyonski, škof,
mučenec
• Petek, 29. 6.: sv. Peter in Pavel, apostola
• Sobota, 30. 6.: sv. prvi mučenci rimske
Cerkve
• Nedelja, 31. 6.: 13. nedelja med letom
»O Srce Božje slišim tvoj glas, Iz hiše svete
k sebi vabiš nas...«
POBOŽNOST VRTNIC
je v stolnici vsak dan pri sv. maši ob 9.00 in
18.30, ob nedeljah pa ob 15.30. Lepo vabljeni!
Delavniki: 6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00, 9.00, 10.30, 18.30. Ob sobotah in prvih petkih tudi ob
16.00.
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30 Nedelje in zapovedani
prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni
župnijski urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar