sobota, 21. september 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 22. 9. 2024 - 29. 9. 2024

25. NEDELJA MED LETOM

Izza Božje besede odmeva latinski pre­govor: Respice finem! Misli na konec, na cilj svoje poti! V njem je skrito vpraša­nje, ki zadeva prav vsakega človeka, tudi če se sam z njim ne ubada: »Čemu sem na svetu?« To ni filozofsko vpraša­nje, ni stvar svetovnega nazora, ampak čisto konkretno in vsakega posamezni­ka. Če si na to vprašanje ne znam ali ne upam odgovoriti, sem v nevarnosti, da se bom prepustil toku življenja, ne da bi posebej pazil na to, kam me pelje. Dekle v Alici v čudežni deželi na križišču vpra­ša mačko, po kateri poti naj gre. »Kam pa si namenjena?« »Ne vem.« »Potem pa je čisto vseeno, po kateri poti greš.«

Življenje ima polno obpotnih ciljev, privlačnih in z vabljivimi obljubami osvetljenih. Vrsta pričevalcev našega časa govori prav o tem, kaj jih je pote­gnilo na prijetne, a na koncu brezsmiselne poti in kako so čutili kot posebno Božjo milost, da so to uvideli, pa tudi kako so prejeli moč za novo pot. Neka­teri v zablodah vidijo takoj delo hudega duha. Pa nas danes praktično modri Ja­kob usmerja najprej vase.

Prvi razlog za zablode je v človeku samem, ime mu je poželjivost. Kdor se ni naučil presojati in krotiti svojih želja, bo hitro zdrsnil v nevoščljivost in kritikastrstvo, v zahtevnost ter nezadovoljnost. Kdor je ujet v to, ni ugledal poti, na kateri bi mogel postati srečen. Druga ovira pravičnim so ljudje, ki jim Knjiga modrosti pravi brezbožniki. Sami niso odkrili drago­cenosti dveh sester: poštenosti in pra­vičnosti. O takih je Jezus govoril kot o slepih. Sposobni so zaničevati pravič­ne, jih izkoriščati, pa tudi preganjati. Zlasti v politiki in tudi v gospodarstvu je kar nekaj ljudi preprosto izginilo, ker so bili pravični ali pa so opozarja­li na nepoštenosti.

»Čemu si prišel?« si je govoril Bernard, ko je postalo življe­nje v samostanski samoti do skrajnos­ti zahtevno in naporno. Aleluja spev pove: »Gospod nas je poklical po na­šem evangeliju, da bi prišli do slave na­šega Gospoda, Jezusa Kristusa.« Jasneje ne bi mogel.

Anton Slabe


Krščanska molitev je zelo človeška, saj ljudje molimo takšni, kakršni smo, z molitvijo Boga slavimo, se mu zahvaljujemo in ga prosimo. Ko je Jezus učence učil moliti, je želel, da bi z molitvijo očenaša z Bogom vstopili v odnos sinovskega zaupa­nja in bi vse svoje proš­nje naslovili nanj.

Tako v očenašu Boga najprej prosimo za najvišje da­rove: posvečenje Nje­govega imena, prihod Njegovega gospostva, uresničitev Njegove vo­lje. Nato pa prosimo za preprostejše, bolj vsakdanje darove, kot je »vsakdanji kruh«: kamor spa­dajo tudi zdravje, dom, delo, vsak­danje stvari; pa tudi evharistija, ki je potrebna za življenje v Kristusu. Prosimo za odpuščanje grehov, ki ga vedno potrebujemo; za mir v svojih odnosih ter za pomoč v skušnjavah in varstvo pred hudim.

Prositi, moledovati je zelo človeš­ko. O tem Katekizem lepo pravi: »S prosilno molitvijo izražamo za­vest svoje povezanosti z Bogom: kot ustvarjena bitja nismo ne svoj izvor ne gospodarji nad nadlogami ne svoj zadnji cilj, temveč grešniki, kakršni smo, kot kristjani vemo, da se odvra­čamo od Očeta« (KKC, 2629).

Če se nekdo ne počuti dobro, ker je nare­dil nekaj slabega, ker je grešil, se s tem, ko moli, že približuje Gospodu. Včasih smo sicer prepričani, da niče­sar ne potrebujemo, da zadostujemo sami sebi in da živimo v popolni sa­mozadostnosti. A slej ko prej ta ilu­zija izgine. Vsi kdaj pa kdaj doživimo trenutek potrtosti ali osamljenosti, ko se nam zdi, da se vse sesuva, da je bilo doseda­nje življenje zaman. V takih navidezno bre­zizhodnih situacijah obstaja samo en izhod, molitev: »Gospod, po­magaj mi!« Molitev odpira žarke svetlobe v najhujši temi.

Ko je Jezus govoril o nepoštenem človeku, ki je moral pred svojim gos­podarjem položiti račune, pravi, da je ta rekel: »Sram me je prositi.« Mnogi imamo ta občutek: sram nas je prosi­ti; sram nas je nekoga prositi za po­moč, sram nas je prositi Boga. Kadar začutimo potrebo po molitvi, zlasti takrat, ko smo v stiski, nas ne sme biti sram moliti in prositi: »Gospod, potrebujem to in ono, Gospod, v sti­ski sem. Pomagaj mi!« To je klic srca k Bogu, ki je Oče. In tega se moramo naučiti tudi, ko smo srečni: zahvalje­vati se Bogu za vse, kar nam je dano, in ničesar ne imeti za samoumevno ali zasluženo: vse je milost, ki nam

»Vsi moramo trpeti. Toda strinjati se moramo, da nam trpljenje prinaša nešteto koristi, in to brez razlike, ali smo grešniki ali pravični, mlačni ali goreči, kajti za prve bo trpljenje balzam, ki celi rane duše, za druge spodbuda h kreposti, za tretje pa obvarovanje pred padcem.«

(Blažena Kolumba (Ivana) Gabriel, opatinja, redovna ustanoviteljica)

jo Gospod vedno daje. Prosilna moli­tev gre z roko v roki s sprejemanjem naše omejenosti in stvarnosti.

In Bog bo, to dobro vemo, odgovo­ril na vsako našo molitev. Bog ved­no odgovori: danes, jutri, na tak ali drugačen način. Sveto pismo to neš­tetokrat ponovi: Bog sliši klic tistih, ki ga kličejo. Tudi naša zamolčana vprašanja, tista, ki ostajajo v globini našega srca, ki se jih celo sramujemo izraziti, Oče sliši in nam želi poma­gati. Treba pa je biti potrpežljiv in vztrajati. Vse naše življenje, tudi mo­litev je vedno čakanje, a vemo, da bo Gospod zagotovo odgovoril.

 


Nekateri ste morda opazili, da je v preteklem tednu »zaživela« Facebook stran »Obnova Milavčevih orgel v ljubljanski stolnici«.

Na povezavi https://www.facebook. com/profile.php?id=61565429474355 bomo širšo javnost seznanjali s po­tekom obnove ter s tem povezanim glasbenim dogajanjem v ljubljanski stolnici.

Glede obnove Milavčevih orgel v ljubljanski stolnici se različni pre­dlogi, načrti in priprave »vlečejo« že vsaj dobrih trideset let. 

Pred tre­mi leti pa smo začeli resne pogovo­re, na katerih smo usklajevali raz­lične poglede in največjo pozornost namenili skrbni pripravi tehnične dokumentacije orgel. V soboto, 6. aprila 2024, smo na šestem sestanku komisije za obnovo Milavčevih or­gel sprejeli odločitev, da letos jeseni (čez dober mesec dni), ob različnih spremljajočih dogodkih, o katerih vas bomo obveščali, uradno začne­mo Projekt obnove Milavčevih orgel v stolnici sv. Nikolaja v Ljubljani.

Obnova orgel bo med drugim tudi pot odkrivanja pomena lastne orgel­ske kulture. Več kot 110 let stare Milavčeve orgle v ljubljanski stolnici so dobro ohranjen zvočno-tehnični biser slovenske pozne romantike in kot en redkih ohranjenih instrumentov tega obdobja tudi v širšem evropskem prostoru predstavljajo izredno pomemben zvočni doku­ment. S projektom obnove si priza­devamo ozaveščati, varovati in oži­vljati orgelsko kulturno izročilo v slovenskem prostoru ter vzpostav­ljati mednarodne povezave.

Vse v zvezi z obnovo lahko torej spre­mljate na omenjeni Facebook strani, s pomembnejšimi koraki obnove pa vas bomo seveda sproti seznanjali tudi v Tednu Božje besede.

• V torek, 8. 10., bo imel gospod nadškof v stolnici ob 18.30 sveto mašo ob začetku akademskega leta.

Nedelja, 22. 9.: 25. nedelja med letom

Ponedeljek, 23. 9.: sv. Pij iz Pietrelcine, redovnik, spovednik

Torek, 24. 9.: bl. Anton Martin Slomšek, škof

Sreda, 25. 9.: sv. Sergij Radoneški, menih

Četrtek, 26. 9.: sv. Kozma in Damijan, mučenca

Petek, 27. 9.: sv. Vincencij Pavelski, ustanovitelj lazaristov

Sobota, 28. 9.: sv. Venčeslav (Vaclav), mučenec

Nedelja, 29. 9.: 26. nedelja med letom



SKUPNA MOLITEV V STOLNICI

VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30 




Ni komentarjev:

Objavite komentar