24. NEDELJA MED LETOM
Resnica je navadno jasna in dokaj preprosta, a šele takrat, ko jo enkrat dodobra spoznamo. Toda človekova pot do nje je lahko zelo zapletena in dolga. Mahatma Gandhi je dejal: »Reka resnice teče preko kanalov zmot.« Naše spoznavanje ovirajo predsodki, ki so se nas oprijeli zaradi pomanjkljive ali preveč kategorične vzgoje ali ob slabih izkušnjah, ki jih nismo znali prečistiti. Velika ovira je duhovna lenoba, ki sicer vidi, kaj bi bilo dobro in potrebno narediti v sebi ali v razmerju do drugih, pa ne prestopi praga odločitve. Vsaka Božja beseda je resnica, treba ji je dobro prisluhniti, da jo počasi razumemo, kajti Njegova govorica je tiha, saj govori človeku na srce. Navadno se tudi ne ponavlja, ker ni reklama. Resnica ne potrebuje reklame. Življenje samo jo vedno znova potrjuje, žal dostikrat preko velikih razočaranj in v prazno prehojenih poti. Goethe je, ko je preštudiral vrsto znanosti, to misel izpovedal takole: »Tu zdaj stojim, ubog bedak, pa sem prav toliko pameten kot poprej.
« Spoznanje ni odvisno od človekovega razuma ali učenosti, dosti bolj od čistosti in velikodušnosti srca. Vera je modrost življenja, zato se najbolj odraža v človekovem ravnanju. Pri preroku se danes to kaže v trdnosti njegovih stališč, ne spreminja jih, naj ga poslušajo ali mu nasprotujejo, naj ga skušajo ali pa preganjajo. Tu je vera zvestoba ljubezni do Božje resnice. Jakob razmišlja o medsebojnih odnosih znotraj cerkvene skupnosti, kjer vidimo ljudi, ki so potrebni materialne pomoči, prijateljske bližine, spodbudne ali tolažilne besede, kdo pa tudi resne kritike. Tu je vera skladnost med tem, kako govorimo o sočutju, modrujemo o bratski ljubezni, o tem, kaj bi bilo treba narediti, pa med našimi dobrimi deli in nameni. Jezus pa odpira posebno vsebino. Peter v človeški pameti seže do tam, da pravični ne bi smel trpeti. Bog pa dopušča, da bo tudi najbolj Pravični trpel zaradi krivičnih. In bo On poveličan v Očetu, oni pa rešeni po Njem.
Anton Slabe
Ena bistvenih razsežnosti molitve je blagoslov. V pripovedih o stvarjenju Bog nenehno blagoslavlja: živali, človeka, soboto, dan počitka in uživanja vsega stvarstva. Prve strani Svetega pisma so nenehno ponavljanje blagoslovov. Blagoslavlja Bog, blagoslavljajo pa tudi ljudje, in kmalu postane jasno, da ima blagoslov posebno moč, ki tiste, ki ga prejmejo, spremlja vse življenje in razpoloži človekovo srce, da se pusti Bogu spremeniti.Na začetku sveta je torej Bog, ki blagoslovi vsako delo svojih rok, ko vidi, da je dobro in lepo. Kmalu zatem se bo sicer ta lepota, ki jo je Bog vtisnil v svoje delo, spremenila in človek bo postal degenerirano bitje, zmožno po svetu širiti zlo in smrt. A nič ne bo moglo izbrisati prvega odtisa Boga, odtisa dobrote, ki jo je Bog vtisnil v svet, v človeško naravo in v vse nas, dejstva, da smo blagoslovljeni, in sposobnosti, da blagoslavljamo. Bog se ni zmotil pri stvarjenju, prav tako ne pri stvarjenju človeka. Upanje sveta popolnoma temelji na Božjem blagoslovu: Bog nas še naprej ljubi, predvsem pa, kot pravi pesnik Peguy, še naprej upa na naše dobro.
Veliki Božji blagoslov je Jezus Kristus, njegov Sin. Je blagoslov za vse človeštvo, blagoslov, ki nas je vse odre
šil. On je večna Beseda, s katero nas je Oče blagoslovil, »ko smo bili še grešniki«, pravi sveti Pavel in nadaljuje: »Slavljen Bog in Oče našega Gospoda Jezusa Kristusa, ki nas je blagoslovil z vsakršnim duhovnim blagoslovom v nebesih v Kristusu. V njem nas je izvolil pred stvarjenjem sveta, da bi bili sveti in brezmadežni pred njegovim obličjem v ljubezni« (Ef 1,3-4).
Noben greh ne more izbrisati Kristusove podobe, ki je prisotna v vsakem od nas, podobe, ki nam jo je dal Bog. Lahko jo iznakazi, a je ne more odtegniti Božjemu usmiljenju. Grešnik lahko dolgo vztraja pri svojih napakah, vendar je Bog potrpežljiv do zadnjega in upa, da se bo na koncu grešnikovo srce odprlo in spremenilo. Bog je kakor dober oče in dobra mati: nikoli ne prenehata ljubiti svojega otroka, če ta še tako zgreši. Za Boga smo pomembnejši od vseh naših grehov, On nas je za vedno blagoslovil in nas nikoli ne bo nehal blagoslavljati.
Bogu, ki blagoslavlja, tudi mi odgovarjamo z blagoslavljanjem. Bog nas je naučil blagoslavljati, zato moramo blagoslavljati. To je molitev slavljenja, čaščenja, zahvaljevanja. Katekizem pravi: »Molitev slavljenja je človekov odgovor na Božje darove: ker Bog blagoslavlja, more človekovo srce v odgovor slaviti njega, ki je pravir slehernega blagoslova« (KKC, 2626). Molitev je veselje in hvaležnost. Bog ni čakal, da se spreobrnemo, da bi nas lahko začel ljubiti, temveč nas je ljubil že veliko prej, ko smo bili še v grehu.
Ne moremo pa blagoslavljati samo Boga, ki blagoslavlja nas, ampak mo
ramo v Njem blagoslavljati vse ljudi. Blagoslavljati Boga pomeni blagoslavljati tudi svoje brate, blagoslavljati svet. Če bi vsi to počeli, potem vojn zagotovo ne bi bilo. Ta svet potrebuje blagoslova in mi lahko dajemo blagoslov in prejemamo blagoslov. Oče nas ljubi, zato se od Njega učimo blagos
Konec septembra bodo v naši župniji znova potekale KATEHEZE, na katere ste povabljeni vsi, od prvega letnika srednje šole navzgor. Nobene omejitve ni, vsi ste povabljeni.
Kateheze so način uvajanja v krščanstvo, primeren za današnji čas. Bog Cerkev vedno prenavlja, da bi lahko odgovorila potrebam človeka, ki išče srečo in smisel življenja. Tudi v našem času nastaja mnogo novih oblik oznanjevanja, ki so žive, življenjske. Kajti Bog je tudi danes živ in želi vstopiti v naše konkretne težave, da nam da odgovore.
Kateheze so začetni del neokatehumenske poti. Ta je nastala v predmestju Madrida, med ubogimi, pred nekaj več kot štiridesetimi leti. Izkušnja, da Božja beseda lahko spremeni človeka in iz grešnikov, ki so zavozili svoje življenje, ustvari krščansko skupnost, je tako nagovorila tamkajšnjega škofa, da je te skupnosti povabil v župnije. Od tedaj so se neokatehumenske skupnosti razširile po celem svetu in postale v mnogih mestih sestavni del župnijskega življenja. Sadovi v župnijah, ki sprejmejo takšen način oznanjevanja, so zelo lepi. Mnogi ljudje spet najdejo svoje dostojanstvo, pred
vsem pa je čudovito videti mnoge obnovljene zakone in družine ter številne duhovne poklice. Tako kot na začetku še danes Bog v svoji ljubezni išče uboge, da jim obnovi življenje. Razvoj neokatehumenske poti je budno spremljala tudi cerkvena hierarhija in po dolgih letih proučevanja sprejela to novo metodo kot del lastnega bogastva Cerkve. Zanimivo, da se ta proces ni zaključil v nastanku nekega gibanja, kot se običajno zgodi, ampak je neokatehumenat postal del župnijske pastorale.
Kateheze ne bodo predavanja, kjer bi se nekaj več naučili (čeprav morda tudi to), tudi ne bodo moralne pridige, ki bi spet nekaj več zahtevale od tebe, ki si že tako obtežen z mnogimi težavami. Kateheze bodo mimohod Kristusa, ki prihaja med nas ubog po ubogih ljudeh. Mnogi ga ne boste niti prepoznali, ker ga iščete v velikih rečeh. Bog pa je sklenil rešiti človeka po križu. Prenova Cerkve prihaja po ubogih, je trdil Janez XXIII. Kateheze bo vodila ekipa katehistov, v kateri je nekaj zakonskih parov in mladih, spremljal pa jih bo duhovnik Simon Kvaternik, župnik župnij Ljubljana Moste in Fužine.
KATEHEZE BODO OD 26. SEPTEMBRA VSAK ČETRTEK IN
NEDELJO OB 20.00 V STOLNEM ŽUPNIŠČU.
• V nedeljo, 15. 9., bo v Metliki škofijska slovesnost ob nedelji svetniških kandidatov. Ob 15.00 bo molitvena ura, ob 16.00 pa sveta maša. Lepo vabljeni!
• V soboto, 21. 9., bo v Stični potekala tradicionalna »Stična mladih«, letos pod geslom »Zakaj On?«. Mladi dobite vse potrebne informacije na spletni strani Stične mladih.
• V torek, 8. 10., bo imel gospod nadškof v stolnici ob 18.30 sveto mašo ob začetku akademskega leta.
• Nedelja, 15. 9.: 24. nedelja med letom nedelja svetniških kandidatov.
• Ponedeljek, 16. 9.: sv. Kornelij, papež, Ciprijan, škof.
• Torek, 17. 9.: sv. Robert Bellarmino, škof, cerkveni učitelj.
• Sreda, 18. 9.: sv. Jožef Kupertinski, duhovnik, redovnik.
• Četrtek, 19. 9.: sv. Januarij, škof, mučenec.
• Petek, 20. 9.: sv. Andrej in korejski mučenci.
• Sobota, 21. 9.: sv. Matej (Matevž), evangelist, apostol.
• Nedelja, 22. 9.: 25. nedelja med letom.
SKUPNA MOLITEV V STOLNICI
VSAK DAN
8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim
18.00: Rožni venec
NEDELJA
15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
PRVI ČETRTEK
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
15.00: Ura Božjega usmiljenja
8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
URNIK SVETIH MAŠ
Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob prvih sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00Cerkveni prazniki na
delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30
Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
Ni komentarjev:
Objavite komentar