»VSTAL JE!«
»Veselje velike noči
nam vedno bodi Jezus, ti,
naj prerojeni z milostjo
s teboj se v slavi združimo.«
(iz velikonočne himne)
Jezusovo vstajenje je bilo v trenutku, ko se je zgodilo, na zunaj
nekaj neopaženega, v globini pa
tako silovito, da je spremenilo
tek zgodovine, prekvasilo svet
ter mu dalo nov polet in smisel.
Kristjani smo poklicani, da živimo iz velikonočne skrivnosti in
kot njene priče prinašamo veselje
vstajenja sodobnemu svetu, saj
ljudje vedno potrebujemo mir in
upanje, ki ga prinaša vstali Odrešenik.
Skupaj s kanoniki, drugimi duhovniki, sodelavci in člani
ŽPS vam želim, da bi vas zaupanje v Kristusovo zmagovito moč in vera v njegovo neskončno ljubezen spremljala vse
dni, posebej ob praznovanju svete velike noči!
župnik
CVETNA NEDELJA
Da je Jezus Kristus, ki je bil enak
Bogu, kot pravi danes sv. Pavel v pismu Filipljanom, sam sebe izničil,
vzel nase podobo hlapca in bil pokoren Očetu vse do smrti na križu, se
nas mogoče sploh ne dotakne. To je
po svoje razumljivo, saj je vse, kar ne
občutimo sami, za nas bolj ali manj
samo informacija. A je to le varljiv
videz, zato si Tomaž Kempčan v
Hoji za Kristusom postavlja retorično
vprašanje: »Čemu premišljevati o
skrivnih in temnih rečeh,« med ka tere sodita tudi skrivnost trpljenja
in smrti. In odgovarja: »Majhno in
kratko je vse, kar s časom mine.«
Alojz Ihan opozarja, da smo se od
tega pogleda, o katerem govorita sv.
Pavel in Kempčan, odvrnili, ker nas
je fasciniral ekonomistični pogled
na smrt. In dodaja: »Včasih smo mi slili, da je minljivo vse, kar je materialno, da mine denar, medtem ko
smo za večno imeli duha, umetnost,
glasbo, literaturo. Zdaj se je to radikalno obrnilo. Umetnost je vedno
bolj vezana na umetnika: ko ga ni
več, ni več zanimanja za njegova
dela. Umetnost je predvsem resničnostni šov, potrebuje objekt, okrog
katerega se širijo medijska sporoči la. Tudi denar je bil nekoč geografsko zamejen na določeno državo.
Bogastvo je bilo nekaj krhkega, kajti ob vojni se je vse porušilo. Zdaj se
po nekih čudnih ozmozah kapital
preseli drugam v trenutku, še preden se zgodi kaj neprijetnega. Kapital je postal nesmrten, je moč, ki
se more umakniti pred vsako krizo: vedno najde izhod, drugo državo, oazo. Bogastvo postaja skoraj
nesmrtna energija, ki je ni mogoče
razpršiti in uničiti, ampak se kot
snežna kepa vali in povečuje; ne
glede na to, kaj se dogaja po svetu.«
Bratje in sestre: veliki teden Gospodovega trpljenja nas odvrača od iluzij, ki jih opisuje Ihan.
Milan Knep
Z VELIKONOČNEGA VOŠČILA SLOVENSKIH ŠKOFOV
Sveti Avguštin je zapisal, da je » Gospodovo vstajenje naše upanje«! Cerkveni učitelj je s to trditvijo želel
krščansko občestvo okrepiti na poti
vere v večno življenje in da ne bi ob
spoprijemanju s trpljenjem, zlom
in dejstvom smrti izgubili poguma
in obupali. Vprašanje upanja je še
posebej na mestu v letošnjem času
priprave na veliko noč, ki je zaznamovan z zlom vojne v Ukrajini in z
vsemi posledicami, ki jih vojna pri naša za njene državljane, za Evropo
in za ves svet.
Vera v vstajenje in večno življenje, ki jo krepi velikonočno upanje,
temelji na zgodovinskem dejstvu
Kristusovega trpljenja in vstajenja
od mrtvih. Gotovost, da bomo deležni neminljivega življenja, ne izhaja iz človeškega dognanja, temveč iz
Božje obljube. Smrt nima zadnje besede! To oznanilo je bistvo evangelijskega sporočila in temelj verovanja.
Kakor je bil obujen Gospod Jezus,
bomo obujeni tudi mi.
Velikonočno jutro je glede prihodnosti človeštva prelomnica
in začetek novega stanja. Jezus je
vstal, da bi sam živel v nas in da bi
v njem, to je z njegovo močjo in milostjo, bili že na tem svetu deležni
Božjega življenja tudi mi. Slednje
se bo v polnosti udejanjilo v večnosti. Ob zori velikonočnega jutra sta
Peter in Janez našla grob prazen.
Magdalena in druge žene so srečale
vstalega Jezusa; ob lomljenju kruha sta ga spoznala tudi emavška
učenca. Vstali Gospod se je zvečer
prikazal tudi apostolom v zgornji
izbi, nato pa še drugim učencem v
Galileji.
Tudi mi smo ob premišljevanju
evangeljskih poročil povabljeni, da
Vstalega prepoznamo v konkretnih
življenjskih okoliščinah, ga sprejmemo v svoja življenja kot sopotnika, ki ima z nami sočutje in nas vodi
v polnost življenja.
Veselo veliko noč in naj bo Gospodov mir z vami vsemi!
msgr. dr. Andrej Saje
predsednik SŠK
BESEDA NAŠIH PASTIRJEV
Nekaj misli iz nagovora pomožnega
škofa dr. Antona Jamnika na peto po stno nedeljo:
V današnjem evangeliju se Jezus
sreča z grešnico. Nič kaj dosti ne go vori. Ne moralizira, ne našteva, kaj
vse je bilo narobe, saj je že videl, da
je osramočena, poniževana. Jezus seveda obsoja vse slabe stvari, človeka
pa nikoli. Nikoli ga ne izključi, ga ne
poniža, sramoti, žali. Ravno naspro tno: pokaže ji, da je kljub vsemu, kar
se je zgodilo, ljubljena, da ni sama,
da ima njega, ki jo posluša. S tem, ko
se sreča z njo v tej samoti, v tem po niževanju, ji vrne dostojanstvo. Še
tako hud in velik greh je odpuščen,
če se človek pokesa in zaživi novo življenje.
Ko bomo pristopali k zakramen tu spovedi, glejmo predvsem na to:
res je, da potrebujemo ponižnost, is krenost, da pokleknemo in prosimo
Gospoda za odpuščanje. Ampak to
ni ponižanje, to ni neka puklasta ponižnost, da se človek daje v nič, ampak da prizna: grešni človek sem,
ljubi Bog, odpusti mi, potrebujem
tvojega odpuščanja. Vračanje dosto janstva pomeni, da lahko na tem
svetu narediš nekaj lepega, dobrega,
da si potreben, ljubljen.
Naš človeški pristop pa je velikokrat precej drugačen. Kot množica
farizejev, učiteljev, ki bi ženo najra je kamenjali, tudi mi hočemo naj prej soditi. Koliko je tega obsojanja,
še veliko hujše pa je, da je ogromno
žaljenja, poniževanja! Ko to začne mo, samo poglabljamo zlo, greh.
Mislimo, da če bomo z moralistič nim pristopom nekomu naredili
celo pridigo, da ga bomo pa spremenili. Ravno nasprotno se zgodi: tak
človek bo pobegnil od nas, še bolj se
umakne, ker je še od nas slišal to obsojanje. Ko imamo nekoga radi, ko
ga sprejemamo v tem, kar je, potem
pa bo dobil korajžo in moč, da bo
lahko naredil nov korak v življenju,
potem bodo tudi naši medsebojni
odnosi drugačni. Preprosto lahko
temu rečemo: odkrivati v človeku
tisto, kar je najlepšega, najboljšega,
najbolj svetlega. Ne se zazirati v sence. Če bomo hoteli videti temo, bo ta
povsod, saj vsi nekaj narobe delajo.
Če pa se trudimo, da bi videli luč,
najprej v sebi in če to luč odkrijemo
tudi v drugem, pa bomo lahko videli in odkrili veliko lepega.
Odkrijmo to dobro, svetlo plat v
človeku, kot je storil Jezus. Pri zakramentu svetega krsta smo bili očiščeni grehov, pri zakramentu spovedi
prejemamo znova in znova odpuščanje, da bi postajali vedno bolj Božji,
da bi bilo te luči vedno več v našem
življenju. Nobene pravice nimamo,
da bi koga sodili, ker smo tudi mi
samo končna in grešna bitja. Naj nas
na tej poti iskanja poglobitve vere, iskrenega prijateljstva z Jezusom Sveti
Duh razsvetli, da bomo najprej sami
sprejeli odpuščanje in da bomo po tem tudi na druge, na bližnje, gleda li v luči evangelija in odkrivali tisto,
kar je v njih najboljšega, najlepšega.-----------------------------
SVETO VELIKONOČNO TRIDNEVJE
Vsako leto v velikonočnem tridnevju podoživimo dogajanje v Jeruzalemu in na
Kalvariji, ki se je odvijalo okoli davne ga leta 33. Posamezni dnevi velikonočnega tridnevja nas v cerkvi popeljejo na
kraj dogodkov trpljenja in odrešenja.
CVETNA NEDELJA
Pri vhodu v Jeruzalem Jezus sede
na osliča. Pokazati hoče, da mestu
in njegovim
prebivalcem prinaša mir. Konj je namreč bojna jezdna ži val, prihajajoči na osličku pa je kralj miru. Množica narašča. Pozdravljajo ga z navdušenimi klici. Mnogi mislijo, da je Jezus novi David, kralj, ki bo pregnal Rimljane, obnovil svobodo in delal čudeže, pomnožil kruh in podobno, da bodo ljudje lagodno in brez skrbi živeli.
prebivalcem prinaša mir. Konj je namreč bojna jezdna ži val, prihajajoči na osličku pa je kralj miru. Množica narašča. Pozdravljajo ga z navdušenimi klici. Mnogi mislijo, da je Jezus novi David, kralj, ki bo pregnal Rimljane, obnovil svobodo in delal čudeže, pomnožil kruh in podobno, da bodo ljudje lagodno in brez skrbi živeli.
VELIKI ČETRTEK
Zvečer Jezus apostole zbere pri zadnji večerji. Spomin na izhod iz
egiptovske sužnosti. Trenutek je še
dodatno slovesen. Učenik se poslavlja. Jezusove poslovilne kretnje in besede ostanejo zapisane globoko v srcih navzočih: To je moje Telo. To je moja Kri. To delajte v moj spomin. Po večerji gredo na Oljsko goro. Jezus ve, da je prišla njegova ura, ko bo dal svoje življenje v odkupnino za mnoge. Zavestno jo sprejme. Četa vojakov, ki jo vodi izdajalec Juda, se jim približa. Jezusa zvežejo in vržejo v ječo. Prijatelji se razbežijo. Menda ne mislim, da bom jaz v preizkušnji lahko vztrajal, če ne bom čul in molil?
dodatno slovesen. Učenik se poslavlja. Jezusove poslovilne kretnje in besede ostanejo zapisane globoko v srcih navzočih: To je moje Telo. To je moja Kri. To delajte v moj spomin. Po večerji gredo na Oljsko goro. Jezus ve, da je prišla njegova ura, ko bo dal svoje življenje v odkupnino za mnoge. Zavestno jo sprejme. Četa vojakov, ki jo vodi izdajalec Juda, se jim približa. Jezusa zvežejo in vržejo v ječo. Prijatelji se razbežijo. Menda ne mislim, da bom jaz v preizkušnji lahko vztrajal, če ne bom čul in molil?
VELIKI PETEK
Jezus nosi svoj križ. Križajo ga med dvema razbojnikoma na majh ni vzpetinici pred mestnimi vrati. Uradni razlog je napisan na križu: delal se je kralja Judov (INRI. Iesus Nazarenus Rex Iu deorum). To je strahovito poniževalno umiranje na očeh radovedne množice, sovražnikov, ki se mu rogajo, in obupanih prijateljev. Jezus umrje popoldne ob treh, na dan pred soboto.
VELIKA SOBOTA
Ko Jezusa položijo v grob, se začne
sobotni počitek. Ta dan je vedno prazničen. Za Jezusove
prijatelje pa je dan žalosti. Sedaj so sirote: žalostni, zapuščeni, razočarani, obupani. Kdo ve, če oblast tudi njih ne išče. Vsa pričakovanja, ki so jih stavili na Jezusa, so se razblinila. Preostane jim samo še nekaj: izkazati spoštovanje pokojnikovemu truplu, potem bodo lahko šli vsak na svoj dom.
prijatelje pa je dan žalosti. Sedaj so sirote: žalostni, zapuščeni, razočarani, obupani. Kdo ve, če oblast tudi njih ne išče. Vsa pričakovanja, ki so jih stavili na Jezusa, so se razblinila. Preostane jim samo še nekaj: izkazati spoštovanje pokojnikovemu truplu, potem bodo lahko šli vsak na svoj dom.
VELIKA NOČ
V nedeljo zjutraj gredo h
grobu, da bi mazilili truplo. Toda kakšno presenečenje, začudenje in strah
hkrati! Grob je prazen, pokojnikovo telo je izginilo.
Dogodek je veličasten.
Vedno več prič ga vidi.
Žene, apostoli, učenci. Vsi
pravijo, da so videli Jezusa živega. Drugačnega, pa
vendar istega. Poveličane ga! V vrtu, na poti, v dvorani ... Obotavljali so se.
Včasih so dvomili. A končno so zastavili vse svoje
življenje za oznanilo temeljne resnice: Jezus živi!
Vstal je od mrtvih! Vstali
bomo tudi mi.
Velika noč je, Gospodova velika noč ... To ni podoba, ni zgodovina, ni senca, ampak prava Gospodova velika noč ...
Zares, o Jezus, obvaroval si nas velike nesreče, stegnil si nad nami svoje očetovske roke; skril si nas pod svoje očetovske peruti. S svojo božjo
krvjo si namočil zemljo za svojo krvavo in ljubezni polno pogodbo z ljudmi. Odstranil si od nas grožnje in jezo ter si nam povrnil prvotni mir z Bogom. O, ti, ki si zares sam med samimi in vse v vseh! Naj sprejmejo nebesa tvojega duha, a tvojo kri naj posrka zemlja.
O božanska velika noč, ki se spuščaš z neba na zemljo in se z zemlje
vzpenjaš v nebo! Za vse si radost, čast, jed in sladkost; ti si razpršila temo
smrti, podelila življenje vsem in odprla vrata v nebo. Bog se je prikazal kot
človek in človek je postal Bog ...«
sv. Hipolit Rimski
GODOVI IN PRAZNIKI
• Nedelja, 10. 4.: CVETNA NEDELJA
• Ponedeljek, 11. 4.: sv. Sveti Stanislav, škof, mučenec
• Torek, 12. 4.: sv. Zenon Veronski, škof
• Sreda, 13. 4.: sv. Martin I., papež, mučenec
• Četrtek, 14. 4.: veliki četrtek
• Petek, 15. 4.: veliki petek
• Sobota, 16. 4.: velika sobota
• Nedelja, 17. 4.: VELIKONOČNA NEDELJA
• Ponedeljek, 18. 4.: velikonočni ponedeljek
• Torek, 19. 4.: sv. Leon IX., papež
• Sreda, 20. 4.: sv. Teotim (Teo), misijonar, škof
• Četrtek, 21. 4.: sv. Anzelm, škof, cerkveni učitelj
• Petek, 22. 4.: sv. Hugo, škof
• Sobota, 23. 4.: sv. Jurij, mučenec, zavetnik Ljubljane
• Nedelja, 24. 4.: BELA NEDELJA, nedelja Božjega usmiljenja
• Ponedeljek, 25. 4.: sv. Marko, evangelist
• Torek, 26. 4.: Marija, Mati dobrega sveta
• Sreda, 27. 4.: sv. Cita, dekla, devica
• Četrtek, 28. 4.: sv. Peter Chanel, duhovnik, mučenec
• Petek, 29. 4.: sv. Katarina Sienska, cerkvena učiteljica, soz. Evrope
• Sobota, 30. 4.: sv. Pij V., papež
• Nedelja, 1. 5.: 3. velikonočna nedelja, sv. Jožef Delavec
DELAVNIKI:
6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30
OB SOBOTAH IN PRVIH PETKIH tudi ob 16.00
CERKVENI PRAZNIKI NA DELOVNI DAN: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30
NEDELJE IN ZAPOVEDANI PRAZNIKI: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
SKUPNA MOLITEV V STOLNICI
VSAK DAN
8.30: Rožni venec pred Najsvetejšim
18.00: Rožni venec
NEDELJA
15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
PRVI ČETRTEK
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
15.00: Ura Božjega usmiljenja
8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
Ni komentarjev:
Objavite komentar