Tisti, ki prihaja, ne prinaša zapovedi, temveč
najprej sebe, skrivnostno drugost, eshatološko prihodnost. Ki pa ni oddaljena,
ampak se nam pusti duhovno otipati. O njej je po starcu Zosimu spregovoril F.
M. Dostojevski v Bratih Karamazovih: »Mnogo nam je na zemlji prikrito, toda
namesto tega nam je bilo podarjeno skrivnostno, skrito občutje naše žive
povezanosti z drugim svetom, z zgornjim, višjim svetom, tako da tudi korenine
naših misli in čustev niso tu, temveč v drugih svetovih. Zato filozofi
govorijo, da na zemlji ni mogoče dojeti bistva stvari. Bog je vzel semena iz
drugih svetov in jih posejal na to zemljo ter dal rasti svojemu vrtu; in vse,
kar je lahko vzklilo, je vzklilo, toda to, kar je zraslo, živi in je živo le
prek občutka svojega dotikanja drugih skrivnostnih svetov. Če ta čut v tebi
oslabi ali se uniči, potem tudi tisto, kar je v tebi zraslo, umre. Tedaj
postaneš do življenja ravnodušen in ga celo začneš sovražiti.« Nekaj podobnega
najdemo v Platonovem Teajtetu: »Sokrat: Ali potemtakem z izrazom »razmišljati «
imenuješ isto kot jaz?« Teajtet odgovarja: »In kaj ti tako imenuješ? « Sokrat:
»Pogovor, ki ga duša opravlja sama s seboj o tem, o čemer premišljuje. To ti
pojasnjujem kot nekdo, ki res ne ve. Zdi se mi to, da se duša, ko razmišlja,
zgolj pogovarja, tako da sama sebe sprašuje in odgovarja, potrjuje, zanikuje.«
Sokratova nevednost se ne nanaša na njegovo omejeno poznavanje astronomije,
biologije, geometrije itd. Pač pa na tisto, česar ne pozna, a ga še kako
zanima; na tisto, kar biva onstran vsega bivajočega. Kristjani verujemo, da
Tisti, ki ga Sokrat še ni poznal, ne ostaja nedostopen, kajti »Zvezda vzhaja iz
Jakoba in žezlo se dviga iz Izraela« (4 Mz 24,17).
Milan
Knep
Papež Frančišek v teh dneh obhaja dve
obletnici: 13. decembra je namreč minilo petdeset let od
njegovega mašniškega posvečenja, 17. decembra pa bo praznoval 83. rojstni dan. Njegova odločitev za duhovništvo je dozorela ob dogodku, ki se je zgodil na praznik apostola Mateja, 21. septembra 1953, ko je naletel na patra Duarteja, ki ga še nikoli prej ni videl, in je pri njem opravil spoved. Ob tem je, tako pravi, v sebi začutil klic, naj postane duhovnik: »Med tisto spovedjo se mi je zgodilo nekaj redkega, ne znam povedati kaj, vendar je bilo nekaj, kar mi je spremenilo življenje. Dejal bi, da je bilo, kakor bi me presenetili, ko sem opustil obrambno držo. Šlo je za presenečenje ... Name je vedno naredil vtis evangeljski odlomek, v katerem beremo, da je Jezus pogledal Mateja z izrazom, ki bi ga v prevodu lahko opisali kot »da mu je ponudil usmiljenje in ga izbral«. Med tisto spovedjo sem čutil, da me je Bog gledal ravno na tak način.« Po štirih letih od tega dogodka je najprej vstopil v škofijsko semenišče v Villa Devoto, leta 1958 pa je začel noviciat pri jezuitih. V duhovnika ga je 13. decembra 1969 posvetil nadškof iz Cordobe, Ramon Jose Castellano. V pismu, ki ga je 4. avgusta letos, ob 160-letnici smrti Janeza Marije Vianneya pisal duhovnikom, je o Gospodovem klicu med drugim zapisal tudi tole: »Bolj kot naša izbira je poklic odgovor na Gospodov zastonjski klic. Lepo se je nenehno vračati k tistim evangeljskim odlomkom, ki prikazujejo Jezusa, ki moli, izbira in kliče, »da bi bili z njim in da bi jih pošiljal oznanjat« (Mr 3,14). Tukaj bi rad omenil velikega učitelja duhovniškega življenja v moji rojstni deželi Lucia Gero, ki je skupini duhovnikov, ko jim je govoril v času velikih preizkušenj v Latinski Ameriki, dejal: »Vedno, zlasti pa v preizkušnjah se moramo vračati k tistim svetlim trenutkom, v katerih smo doživljali Gospodov klic, naj vse svoje življenje posvetimo služenju njemu.« To je tisto, čemur rad rečem »deuteronomični spomin poklicanosti«, ki nam omogoči, da se vračamo na tisto žarečo točko, na kateri se me je Božja milost dotaknila na začetku poti. Iz te iskre lahko prižigam ogenj za danes, za vsak dan, in nosim toploto in luč svojim bratom in sestram. Iz te iskre se vžiga ponižno veselje, veselje, ki ne rani bolečine in obupa, dobro in blago veselje.«
Ob iskrenih čestitkah za njegov zlatomašni
jubilej je prav, da v teh dneh pomnožimo tudi svoje molitve zanj, za njegovo
zdravje in moč, da bi zmogel še naprej, pod vodstvom Svetega Duha, modro
voditi zaupano mu Cerkev na zemlji.
Vera povzame vse človekove lastnosti in
vključuje navadno tudi upanje in ljubezen. Vera je v tem, da človek izroči v
Božje roke vse svoje mišljenje in svoje srce, skratka vse svoje življenje.
Vera pomeni reči zavestno in osebno »amen« oznanilu odrešenja. Pomeni pritrditi
mu z razumom in srcem. Verovati pomeni sprejeti Božjo besedo, ki se oznanja,
in sicer ne kot človeško, temveč kakršna je, to je, kot Božjo besedo, ki
deluje v tistih, ki verujejo (prim. 1 Tes 1,13). V širšem pomenu pomeni verovati
dejavno stopiti, se vključiti v skrivnost odrešenja in se je z vsem srcem okleniti.
Pri tem je pomembno, da gre za svobodno, bivanjsko izbiro; gre za pridružitev
živemu Bogu, zato vera zavzema vsega človeka, vse njegovo življenje. V ožjem
pomenu pa je vera ločena od upanja in ljubezni. Je priznanje in pritrditev
razuma Božji skrivnosti, ki se človeku javlja po razodetju odrešenjskega
načrta. V tem pomenu je vera nadnaravna krepost, ki jo Bog neposredno podeli
skupaj s posvečujočo milostjo. Po njej postane človeški razum deležen Božjega
spoznanja. Je nadna
ravna obogatitev in spopolnitev naših
spoznavnih zmožnosti. Po veri smo deležni spoznanja, ki je lastno Božji naravi
(tako kot smo deležni Božjega življenja in narave). Boga moremo spoznavati, kakor
se on sam spoznava (prim. 1 Kor 13,12). V polnosti se bo to seveda zgodilo
šele v luči slave, ko bomo skupaj s Kristusom gledali Boga, kakršen je. Po
milosti vere spoznavamo Božjo besedo neposredno, saj je vera dar Svetega Duha,
ki nas notranje razsvetljuje in daje pravo spoznanje o nadnaravnih Božjih
stvarnostih. Vera je posebna luč, ki stalno ostane v kristjanu. Ta nova luč,
ki jo Bog da našemu naravnemu razumu, je luč, ki mora razsvetljevati vse naše
potovanje na poti krščanskega življenja. V človekovih duhovnih sposobnostih
ustvarja »čut, posluh« za Božje skrivnosti, Božje stvari in Božje dogajanje v
nas in okoli nas.
Vera torej nič ne odvzame človeškemu razumu,
ne zožuje obzorja njegovega duha, pač pa mu odpre nova, prej neznana obzorja.
Verovati pomeni živeti, saj vera hrani življenje.
• V ponedeljek, 16. 12., začnemo z božično
devetdnevnico. Lepo vabljeni!
• V četrtek, 19. 12., bo po večerni sveti maši
ob 19.15 v Baragovi dvorani v župnišču večer posvečen spominu na prof. Andreja
Capudra. Lepo vabljeni!
• V ponedeljek, 23. 12., bo ob 17.30 sveta maša
za domovino, ki jo bo daroval gospod nadškof. Lepo vabljeni!
Od 16. do 24. decembra ob 9.00 in 18.30. Lepo vabljeni!
Delavniki:
6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00,
9.00, 10.30, 18.30
Ob sobotah in
prvih petkih tudi ob 16.00
Cerkveni
prazniki na delovni dan:
6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30
Nedelje in
zapovedani prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30,
12.30, 16.00, 18.30
• Nedelja, 15. 12.: 3. adventna nedelja
• Ponedeljek, 16. 12.: sv. Adelajda, kraljica
• Torek, 17. 12.: sv. Janez de Matha, redovni
ustanovitelj
• Sreda, 18. 12.: sv. Vunibald, opat
• Četrtek, 19. 12.: sv. Urban V., papež
• Petek, 20. 12.: sv. Vincencij Romano,
duhovnik
• Sobota, 21. 12.: sv. Peter Kanizij, duhovnik,
cerkveni učitelj
• Nedelja, 22. 12.: 4. adventna nedelja
Vsak dan
8.30: rožni venec pred Najsvetejšim.
18.00: rožni venec
Nedelja
15.30: molitev pred izpostavljenim
Najsvetejšim
Prvi četrtek
Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu
Prvi petek
8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
15.00: ura Božjega usmiljenja
Prva sobota
8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim
TBB stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski
urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar