V 8. poglavju pisma Rimljanom apostol Pavel
razvija misel o tem, kako Duh vodi življenje kristjana: po njem postane Božji
otrok, njegov končni cilj pa je poveličanje. Oživljajoča moč Svetega Duha kristjanu
ne daje samo novega življenja, ampak mu podari tudi dostojanstvo Božjega
posinovljenja in polnopravnega dediča: »Vsi, ki se dajo voditi Božjemu Duhu,
so Božji sinovi.« S tem nastopi med Bogom in nami popolnoma nov odnos: ni več
razlogov za strah ali občutek suženjske pripadnosti, Božji Duh nam ne dovoli,
da bi se obnašali kot sužnji, ker smo svobodni. »Saj niste prejeli duha
suženjstva,« pravi, »ampak duha posinovljenja, v katerem kličemo: 'Aba, Oče!'«
Duh nas torej usposablja, da kot »dediči pri Bogu« kličemo Boga za Očeta.
Vemo, kakšno »revolucijo« je beseda Aba povzročila, ko je Jezus z njo prvič
poimenoval Boga. Vzeta je iz otroškega govora in je preveč domača in
nespoštljiva, da bi z njo klicali Boga! A prav ta beseda je za Jezusa pravi
izraz njegovega in našega odnosa do Boga. Gre v resnici za otroško zaupen,
sinovski odnos, ko se popolnoma izročimo in zatečemo v Božji objem, v katerem
se počutimo varne. Pavel o Božjem otroštvu razvije pravo teologijo. To zajema
vse ljudi, ki po veri v Jezusa Kristusa postanejo eno, med njimi ni več razlik
in vsi so deležni izpolnitve obljub iz Stare zaveze. Božje otroštvo osvobaja
od postave in nam po Duhu daje delež pri položaju in naravi Božjega Sina.
In ker je Bog naš
Oče in smo mi Božji otroci, »smo tudi dediči« in zato deležni Božjih dobrin,
ki jih Oče izroča svojemu Sinu in po njem vernikom. Pogoj pa je, da gremo po
Sinovi poti: »Če le trpimo z njim, da bomo z njim tudi poveličani.« Roman Starc
Celodnevno češčenje. Še enkrat vas povabim,
da si v torek, 29. maja, vzamete čas in pridete v stolnico počastit Jezusa v
Najsvetejšem zakramentu. Molitev bodo oblikovale posamezne skupine, dovolj
priložnosti bo tudi za tiho osebno molitev. Da boste bolj zbrani, pridite v
prednje klopi pod kupolo. Praznik Svetega Rešnjega telesa in krvi je prav tako
lepa priložnost za češčenje in zahvalo Jezusu, da prebiva med nami pod podobama
kruha in vina ter da ga lahko prejemamo kot duhovno hrano za večno življenje.
Svete maše bodo po nedeljskem redu, večerno s procesijo po stolnici bo imel
gospod nadškof.
Besednemu bogoslužju sledi evharistično. Tu
Cerkev preko svetih znamenj trajno ponavzočuje daritev nove zaveze, ki jo je
Jezus zapečatil na oltarju križa. Križ je bil namreč prvi krščanski oltar,
zato se med mašo, ko pristopamo k oltarju, spominjamo oltarja križa, kjer se
je zgodilo prvo darovanje. Duhovnik, ki pri maši predstavlja Kristusa, dela
isto, kar je Gospod naredil in izročil svojim učencem med zadnjo večerjo: vzel
je kruh in kelih, se zahvalil, dal svojim učencem in rekel: »Vzemite, jejte,
pijte, to je moje telo, to je kelih moje krvi. To delajte v moj spomin.«
Cerkev, poslušna Jezusovi zapovedi, je
evharistično bogoslužje ure uredila tako, da ustreza Jezusovim besedam in
dejanjem, ki jih je naredil na predvečer svojega trpljenja. Med pripravljanjem
darov zato na oltar prinesemo kruh in vino, dve prvini, ki ju je Kristus vzel
v svoje roke. Z evharistično molitvijo se Bogu zahvalimo za delo odrešenja,
darovi pa postanejo Kristusovo telo in kri. Sledita lomljenje kruha in obhajilo,
s čimer obudimo izkušnjo apostolov, ki so evharistične darove prejeli iz rok
samega Kristusa. Prvo Jezusovo dejanje, ko vzame kruh in kelih z vinom, ustreza
pripravljanju darov. To je prvi del evharističnega bogoslužja. Prav je, da
duhovniku kruh in vino prinesejo verniki, saj predstavljata duhovno darovanje
Cerkve, zbrane pri evharistiji. Kljub temu, da danes ljudje za bogoslužje ne
prinašajo več svojega kruha in vina kot nekoč, pa obred prinašanja darov ohranja
svojo duhovno vrednost in pomen. Pomenljivo je, kako pri posvečenju novega
duhovnika škof pri izročitvi kruha in vina pravi: »Sprejmi darove svetega
ljudstva za evharistično daritev.« Zato je prinašanje darov kruha in vina, ki
ju prinese Božje ljudstvo, tako pomembno!
Po znamenjih kruha in vina verno ljudstvo
svoje darove položi v duhovnikove roke. Duhovnik pa jih položi na Gospodov
oltar, ki je središče celotnega evharističnega bogoslužja. Središče je torej
oltar in oltar je Kristus. S sadom zemlje in
z delom človeških rok je darovano prizadevanje
vernikov, da bi poslušni Božji besedi iz samih sebe naredili »Bogu Očetu
vsemogočnemu všečno daritev«, »v blagor vsej svoji sveti Cerkvi«. Tako so življenje
vernikov, njihovo trpljenje, molitev, delo pridruženi Kristusovemu življenju,
trpljenju, molitvi in delu ter njegovi popolni daritvi; na ta način dobijo novo
vrednost.
Res je, da je ta naša daritev majhna, a
Kristus tudi ne potrebuje veliko. Gospod nas prosi za malo, sam pa nam daje
veliko. V vsakdanjem življenju nas prosi za dobro voljo in odprto srce, za to,
da postanemo boljši, da bi ga lahko sprejeli v evharistiji, kjer se za nas
daruje. Prosi nas za simbolične darove, ki nato postanejo Njegovo telo in
Njegova kri. Podoba te daritvene drže predstavlja kadilo, ki s tem, ko
izgoreva na ognju, daje prijeten vonj, ki se dviga kvišku. Kajenje darov,
križa, oltarja, duhovnika in ljudstva vidno izraža daritveno vez, ki vse te
stvarnosti združuje s Kristusovo žrtvijo. Ne pozabimo, da je oltar, ki
predstavlja Kristusa, vedno v odnosu s prvim oltarjem, ki je križ. Na ta oltar
torej prinašamo svoje skromne darove, kruh in vino, ki pa postanejo »veliko«:
Jezus sam, ki se daje za nas.
Vse to izraža tudi »molitev nad darovi«, s
katero duhovnik prosi Boga, naj sprejme darove, ki mu jih prinaša Cerkev, pri
čemer prosi
za »sad te čudovite izmenjave med našo
revščino in njegovim bogastvom«. S kruhom in vinom mu prinašamo dar svojega
življenja, da bi ga Sveti Duh spremenil v Kristusovo žrtev in bi postali z
Njim ena sama duhovna, Bogu všečna daritev. S tem se pripravljanje darov
sklene, sledi evharistična molitev. Naj duhovnost darovanja samega sebe, ki nas
je uči ta del svete maše, razsvetli naše dni, odnose z drugimi, vse, kar
počnemo, in trpljenje, na katero naletimo, ter nam pomaga graditi mesto na
zemlji v luči evangelija.
Povzeto in deloma prirejeno po: Radio
Vatikan/splet
• V torek, 29. 5., na god sv. Maksima Emonskega,
bo v stolnici celodnevno češčenje. S češčenjem bomo začeli po sveti maši ob
10.30. Sklep z litanijami, blagoslovom in sveto mašo bo ob 18.00.
• V sredo, 30. 5., bodo ob 18.00 slovesne
večernice pred praznikom Svetega Rešnjega telesa in krvi. Vodil jih bo g. škof
Šuštar.
V četrtek, 31. 5., na praznik Svetega
Rešnjega telesa in krvi, bo slovesno sveto mašo s procesijo po stolnici ob
18.30 vodil gospod nadškof.
• V ponedeljek, 4. 6., bo ob 19.30 v stolnici
koncert mešanega cerkvenega zbora iz župnije Saltsjobaden na Švedskem. Lepo
vabljeni k poslušanju.
Jezusovega, bodo svete maše po prazničnem
redu.
• Nedelja, 27. 5.: SVETA TROJICA
• Ponedeljek, 28. 5.: sv. German Pariški, škof
Torek, 29. 5.: sv. Maksim Emonski, škof
• Sreda, 30. 5.: sv. Kancijan in drugi oglejski
mučenci
• Četrtek, 31. 5.: SVETO REŠNJE TELO IN KRI,
slovesni zapovedani praznik
• Petek, 1. 6.: sv. Justin, mučenec, prvi petek
• Sobota, 2. 6.: sv. Erazem, škof, prva sobota
• Nedelja, 3. 6.: 9. nedelja med letom
Mnogi se radi zaustavite v kapeli Marije
Magdalene in tam počastite relikvije blaženega Alojzija Grozdeta. Prav je, da
se ob njegovem godu obrnemo nanj in ga še posebej prosimo za našo mladino in
nove duhovne poklice:
Nebeški Oče, v blaženem Alojziju Grozdetu si
nam razodel zgled ljubezni do Kristusa in doslednega življenja po
evangeljskih načelih, za katere je v moči evharistije živel in deloval vse do
svojega pogumnega pričevanja v smrti. Njegova kri naj bo resnično seme za našo
zvestobo, edinost, odpuščanje in spravo. Nebeški Oče, na priprošnjo blaženega
Alojzija Grozdeta mi podeli milost, za katero Te prosim ... (tiho izrečem
prošnjo). Amen. Oče naš ..., Zdrava Marija..., Slava Očetu...
»Spet kliče nas venčani maj, k Mariji v nadzemeljski raj...«Šmarnična pobožnost
- je v stolnici vsak dan ob 8.30 ter pri sveti maši ob
- 18.30, ob nedeljah pa ob 15.30.
- Lepo vabljeni!
Delavniki: 6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00, 9.00, 10.30, 18.30. Ob sobotah in prvih petkih tudi ob
16.00.
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30 Nedelje in zapovedani
prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
Informacije dobite tudi na spletnem naslovu http://stolnica.com/ Stolnica Ljubljana
TBB stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski urad. Odgovarja Roman Starc,
župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si
/ 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar