4. VELIKONOČNA NEDELJA 1 JN 3,1-2
V prejšnjem odlomku smo ugotavljali, kako je
za Janeza značilno, da svoje naslovnike ljubkovalno imenuje »otroci«.
Vprašanje je, kako so ti to sprejeli takrat, ko vemo, da se danes marsikdo ob
tem namrdne. Pomena te besede se človek največkrat zave šele takrat, ko, tako
ali drugače, izgubi svoje starše in na nek način ostane »sam«. Kako vse
drugačen zven dobi takrat beseda »otrok«! Podobno se nam lahko zgodi tudi v
odnosu do Boga. Kar pomislimo, kako malo nam velikokrat pomeni dejstvo, da se
»imenujemo Božji otroci« in kolikokrat to svoje Božje otroštvo zame- tavamo
ali se ga celo sramujemo. Kaj to pomeni, nam postane jasno šele takrat, ko nam,
kakor izgubljenemu sinu, zmanjka vsega in v nas zazija strahotna praznina.
Kako tolažilne so zato Janezove besede: »Poglejte, kakšno ljubezen nam je
podaril Oče:
Božji otroci ... smo.« V najstrožjem pomenu
besede je bil dar Očetove ljubezni njegov Sin, ki pa nam je omogočil, da smo
postali Božji otroci in se smemo tako tudi imenovati. Človek torej ni že samo
po sebi Božji otrok, ampak je to prostovoljni Božji dar in zato toliko bolj
dragocen.
To Božje otroštvo pa je, kljub svoji
dragocenosti, vendarle šele začetek, kajti njegova eshatološka dopolnitev nas
čaka v popolni podobnosti Božjemu Sinu. Gotovost, ki jo že imamo, da bomo
nekega dne vedeli Božjega Sina v njegovi slavi, nam zagotavlja, da mu bomo
takrat popolnoma podobni. To misel zelo jasno dopolni apostol Pavel v prvem
pismu Korinčanom, ko pravi, da zdaj »gledamo v zrcalu, nejasno, tedaj pa iz
obličja v obličje«. Delnemu spoznanju skozi zrcalo ustvarjenih stvari bo namreč
sledilo neposredno in jasno spoznanje večnega življenja. Kaj bi si lahko želeli
še več!
Roman
Starc
ŽUPNIKOVA BESEDA
Teden molitve za duhovne poklice. Vsako leto
se v tednu pred četrto velikonočno nedeljo, ki se - zaradi evangelija, ki ga
prebiramo - imenuje tudi nedelja Dobrega pastirja, še posebej zbiramo k
molitvi za nove duhovne poklice in svetost duhovnikov. »Daj mi poslušno srce«
je geslo letošnjega 55. svetovnega dneva in je vzeto iz poslanice, ki jo je v
ta namen napisal papež Frančišek. V njej razvije tri temeljne vidike vsake
poklicanosti, ki so nakazani že v naslovu poslanice: Poslušati, razločevati,
živeti Gospodov klic. Nismo se slučajno pojavili, nismo sad slučajnosti.
Nasprotno, naše življenje in naša navzočnost na svetu sta sad Božje
poklicanosti, zapiše papež v poslanici. »Tudi v teh naših nemirnih časih nas
skrivnost učlovečenja spominja, da nam Bog vedno prihaja naproti, da je Bog z
nami, ki hodi po včasih prašnih poteh našega življenja in nas, ko sprejema naše
koprneče hrepenenje po ljubezni in sreči, kliče k veselju.« Papež Frančišek
zaključi poslanico z besedami: »Gospod tudi danes kliče, naj mu sledimo. Ni
nam treba čakati, da bi bili popolni, da bi lahko odgovorili s svojim
velikodušnim ,tukaj sem'. Ne smemo se prestrašiti zaradi naših omejitev in
naših grehov, ampak moramo z odprtim srcem sprejeti Gospodov glas. Poslušati
ga, razločevati naše osebno poslanstvo
v Cerkvi in v svetu ter ga živeti v današnjem
dnevu, ki nam ga podarja Bog.« Boglonaj vsem, ki dan za dnem 'nosite pred
Gospoda' svoje molitve, da bi imel naš narod kljub neugodnim okoliščinam dovolj
dobrih in svetih duhovnikov.
MAŠA - SLAVA IN GLAVNA PROŠNJA - 7. papeževa kateheza Slava
V nizu katehez o evharističnem slavju smo
videli, kako nam »ke- sanje« pomaga odreči se domišljavosti in stopiti pred
Boga takšni, kakršni v resnici smo: z zavestjo, da smo grešniki, in v upanju,
da nam je odpuščeno. Ravno iz srečanja med človeško bedo in Božjim usmiljenjem
črpa moč hvaležnost, ki jo izražamo v »slavi«. Kot je zapisano v Rimskem
misalu, je »slava prastara in častitljiva hvalnica, s katero Cerkev, zbrana v
Svetem Duhu, slavi in prosi Boga Očeta in Jagnje«. Začetek te hvalnice je pesem
angelov ob Jezusovem rojstvu v Betlehemu, radostno oznanilo objema med nebom
in zemljo. Ta pesem vključi tudi nas, ki smo zbrani v molitvi: »Slava Bogu na
višavah in na zemlji mir ljudem, ki so blage volje.«
Glavna prošnja
Po »Slavi«, oziroma kadar te ni takoj po
kesanju, sledi posebna oblika molitve, ki se imenuje »glavna prošnja«. Ta
izraža značaj svetega
opravila in se razlikuje glede na dan in čas v
letu. S povabilom »Molimo«, duhovnik ljudstvo povabi, naj se skupaj z njim
zaustavi v trenutku tišine ter se zaveda, da stoji pred Bogom, vsak v svojem
srcu pa se lahko spomni svojih osebnih namenov, s katerimi se udeležuje maše. V
tem trenutku tišine naj vsak pomisli na stvari, ki jih potrebuje in za katere
želi prositi v molitvi.
Tišina ne pomeni samo odsotnosti besed, pač
pa nas želi pripraviti na poslušanje drugih glasov: glasu našega srca,
predvsem pa glasu Svetega Duha. Pri bogoslužju je narava svete tišine odvisna
od trenutka, ki je zanjo določen pri posameznih opravilih. Pri skupnem
kesanju in po povabilu k molitvi naj se vsakdo poglobi vase; po branju beril
ali po pridigi naj kratko premišljuje, kaj je slišal; po obhajilu pa naj v
svojem srcu hvali in moli Boga. Pred začetno molitvijo torej tišina pomaga, da
se poglobimo vase in razmislimo, zakaj smo tu. Zato je tudi pomembno, da
najprej prisluhnemo samemu sebi, da bi se nato lahko odprli Gospodu. Morda so
za nami dnevi napora, veselja, bolečine in to želimo povedati Gospodu, klicati
njegovo pomoč, prositi ga, naj nam bo blizu; morda imamo bolne družinske člane
in prijatelje ali pa ti preživljajo težke preizkušnje; morda želimo izročiti
Bogu usodo Cerkve in sveta. Prav temu je namenjena kratka tišina, preden
duhovnik Bogu v imenu vseh na glas izreče skupno molitev, glavno prošnjo, v
kateri »zbere« (od tu izraz kolekta) posamezne namene in prošnje. S tem se
zaključi začetni obred maše. Živo priporočam vsem duhovnikom, naj spoštujejo
ta trenutek tišine in naj ne hitijo. Brez te tišine tvegamo, da se zanemari
zbranost duše.
Duhovnik moli glavno prošnjo z razprostrtimi
rokami. To je molitvena drža, ki so jo kristjani prevzeli že v prvih
stoletjih, saj so želeli na ta način posnemati Kristusa z razprtimi rokami na
lesu križa, kakor lahko vidimo na poslikavah v rimskih katakombah. Tako je
Kristus tisti, ki moli. V Križanem prepoznamo duhovnika, ki daruje Bogu všečno
daritev.
V rimskem obredu so molitve zgoščene, a
pomensko bogate, tako da lahko ob njih veliko premišljujemo. Vračati se k
premišljevanju teh besedil tudi izven maše nam lahko pomaga, da se naučimo, kako
se obrniti na Boga, kaj ga prositi in katere besede uporabiti. Naj liturgija
za vse nas postane prava šola molitve!
Povzeto in deloma prirejeno po: Radio
Vatikan/splet
Nekaj skrivnostnega je v vodi. Preprosta je,
čista in nesebična. Pripravljena je, da umije, kar je umazano, da poživi, kar
trpi žejo. Hkrati pa je nedoumna, nemirna, polna ugank in nasilja. Iz nje vre
življenje in kliče smrt. Je podoba življenja samega, ki se zdi tako jasno in
tako zapleteno obenem. Zato lahko razumemo, da sta jo Kristus oziroma Cerkev
napravila za znamenje in nositeljico Božjega življenja - milosti. Vodo so v
starozaveznem bogoslužju pogosto uporabljali. Umivali so se in s tem simbolično
pokazali, da prihajajo k Jahveju notranje očiščeni. V Novi zavezi pa se
notranje očiščenje in prerojenje godi po krstni vodi. Te moči nima voda po
svoji naravi, temveč zaradi prisotnosti Svetega Duha. Kristus je z daritvijo
svojega življenja zaslužil ljudem novo, Božje življenje. Krstna voda je tista,
ki daje v moči Svetega Duha to Božje življenje, ona oživlja in poživlja. Krst
nas potopi v Kristusovo smrt, Sveti Duh pa, ki je Kristusa obudil od mrtvih,
nas oživi v novo, Božje življenje. Potopitev v vodo je podoba groba, v katerem
stari človek s svojo sebičnostjo in grehom umrje, iz nje pa vstane novi človek
v Kristusu, človek, ki je po Bogu ustvarjen v resnični pravičnosti in
svetosti.
• V ponedeljek, 23. 4., goduje sv. Jurij,
zavetnik našega mesta. Za nas je to slovesni praznik. Lepo vabljeni k sveti
maši ob 17. uri v kapelo na ljubljanskem gradu.
• Torek, 24. 4.: sv. Fidelis iz Sigma- ringena,
duhovnik in mučenec
• Sreda, 25. 4.: sv. Marko, evangelist
• Četrtek, 26. 4.: Marija, Mati dobrega sveta
• Petek, 27. 4.: sv. Cita, dekla, devica
• Sobota, 28. 4.: sv. Peter Chanel, duhovnik,
redovni ustanovitelj
Delavniki: 6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00, 9.00, 10.30, 18.30. Ob sobotah in prvih petkih tudi ob
16.00.
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30 Nedelje in zapovedani
prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30
Informacije dobite tudi na spletnem naslovu http://stolnica.com/ Stolnica -
Ljubljana - Cathedral @stolnica
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni
župnijski urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar