Navajeni smo že, da postni čas vsako leto
postavi pred nas podobe trpljenja, minljivosti, smrti in razpadljivosti. O
trpljenju, ki naj bi ga kristjan pogumno prenašal za
radi svoje pravičnosti, govori tudi pisatelj
prvega Petrovega pisma, za zgled pa postavi Kristusa v spodbudo in tolažbo.
Pred tem namreč pravi: »Če že hoče Božja volja, je pač bolje, da trpite zaradi
dobrih kakor zaradi zlih del,« in primerja trpljenje kristjanov iz poganstva s
Kristusovim trpljenjem. Želim jim zagotoviti, da bodo, tako kakor je Kristus
v trpljenju zmagal, zmagali tudi oni. Tako kakor njemu tudi njim sicer ne bo
prihranjena telesna smrt, a bodo zato po njem rešeni: »Res je bil po telesu
umorjen, a je bil po Duhu oživljen.« Kajti Jezus je trpel zaradi njihovih
grehov, da bi jih vse »pripeljal k Bogu«.
Apostol Peter tako ponuja Kristusov zgled kot
nagib za potrpežljivost v preganjanju, po drugi strani pa poudarja edinstveni
značaj njegove smrti, saj je trpel kot »pravični za krivične«. To pa pomeni,
da je s tem prinesel odrešenje vsem, ne samo živim, ampak tudi »duhovom, ki so
v ječi«. Malo pozneje to misel ponovi z drugačnim poudarkom: »Zato je bil tudi
mrtvim oznanjen evangelij, da bi bili sicer v mesu sojeni kot ljudje, v Duhu pa
bi živeli po Božje« (1 Pt 4,6). Razlagalci vidijo v teh stavkih izraz
vesoljnega klica k zveličanju, saj omenjajo Jezusov prihod k umrlim in njegovo
posredovanje pri dušah. Apostolska veroizpoved zato pravi o Kristusu, da je
»šel pred pekel«, kjer je našel tiste, ki so v ječi, Noetove sodobnike, ki Bogu
»niso bili pokorni«. Noe in njegovi, ki so bili rešeni »po vodi«, pa
predstavljajo vse, ki smo rešeni po krstni vodi.
Roman
Starc
Novembra lani je papež Frančišek začel nov
sklop katehez, posvečenih evharistiji. Ker je evharistija »srce Cerkve«, se
bomo v postnem času ustavili ob nekaterih bogatih mislih iz teh razmišljanj o
pomenu evharistije in posameznih delov svete maše. Kajti papež pravi, da je »za
nas kristjane poglavitno, da dobro razumemo vrednost in pomen svete maše, da
bi tako vedno bolj polno živeli naš odnos z Bogom«in s tem ponovno odkrili
lepoto, ki jo skriva evharistično obhajanje in ki - ko se jo enkrat odkrije -
daje poln smisel življenju vsakega kristjana.
Ne smemo pozabiti velikega števila kristjanov
po vsem svetu, ki so v dvatisočletni zgodovini vztrajali vse do smrti, ko so
branili evharistijo. In seveda tistih, ki tudi danes tvegajo življenje, da se
lahko udeležijo nedeljske maše. Leta 304, med Dioklecijanovimi preganjanji, je
bila skupina kristjanov na severu Afrike ujeta med obhajanjem maše na nekem
domu. Aretirali so jih in jih med zaslišanjem vprašali, zakaj so to počeli, saj
so vedeli, da je bilo prepovedano. Odgovorili so: »Brez nedelje ne moremo
živeti.« Kar je pomenilo: če ne moremo obhajati evharistije, ne moremo živeti,
naše krščansko življenje bi umrlo. S tem so izpolnili Jezusove besede: »Če ne
jeste mesa Sina človekovega in ne pijete njegove krvi, nimate življenja v
sebi. Kdor je moje meso in pije mojo kri, ima večno življenje in jaz ga bom
obudil poslednji dan« (Jn 6,53-54).
To pričevanje kristjanov iz severne Afrike
zadeva nas vse, saj od nas zahteva odgovor na vprašanje, kaj nam pomeni
udeležiti se mašne daritve in pristopiti h Gospodovi gostiji. Ali iščemo
vrelec, iz katerega vre živa voda za večno življenje, ki iz našega življenja
dela duhovno žrtev slave in zahvale in nas zedinja s Kristusovim telesom? To
je najgloblji smisel svete evharistije, ki je zahvala: zahvala Bogu Očetu,
Sinu in Svetemu Duhu, ki nas vključuje in spreminja v svoje občestvo ljubezni.
V ospredju drugega vatikanskega koncila je
bila velika želja, da bi kristjane privedel do razumevanja veličine vere in
lepote srečanja s Kristusom. Zato je bilo nujno, da se je pod vodstvom
Svetega Duha izpeljala ustrezna prenova liturgije, saj iz nje Cerkev stalno
živi in se zaradi nje prenavlja. Osrednja tema, ki so jo izpostavili koncilski
očetje, je bila liturgična vzgoja vernikov, ki je nepogrešljiva pri resnični
prenovi. In prav to je tudi namen tega cikla katehez: vedno bolj se zavedati,
kako velik dar nam je Bog dal z evharistijo.
Evharistija je čudežen dogodek, v katerem je
med nami navzoč Jezus Kristus, ki je naše življenje. Udeležiti se maše pomeni
še enkrat živeti Gospodovo trpljenje in odrešenjsko smrt. To je teofanija: Gospod
postane navzoč na oltarju, da bi bil darovan Očetu za zveličanje sveta.
Dotakniti se in videti Gospoda
Zelo pomembno se je vrniti k temeljem ter
preko tistega, česar se pri obhajanju zakramentov dotikamo in kar vidimo,
ponovno odkriti to, kar je bistveno. Vprašanje apostola Tomaža, ali lahko vidi
in se dotakne ran žebljev na Jezusovem telesu, je želja, da bi se dotaknil
Boga, da bi mu veroval. Sveti Tomaž prosi Gospoda za to, kar potrebujemo mi vsi:
da bi ga videli in se ga dotaknili, da bi ga tako lahko spoznali. Zakramenti
prihajajo naproti tej človeški potrebi. Zakramenti, še prav posebej obhajanje
evharistije, so znamenja Božje ljubezni, so prednostne poti za srečanje z
Njim.
Simbol ribe je prastaro znamenje prvih
kristjanov, ki ima globok pomen tudi v današnjem času. V postu nas želi
nagovoriti in spodbuditi predvsem k bolj zavzeti in poglobljeni odpovedi. To
je lahko najprej odpoved mesu, torej post na zunaj. Ta pa dobi svoj smisel in
pravi pomen šele, ko postane tudi odraz naše notranje pripravljenosti
odpovedati se grehu. Odpoved grehu, vsakodnevno spreobrača- nje k dobremu, je
pravi namen vseh naših postnih prizadevanj, vsega našega krščanskega življenja.
Riba lahko živi le v čisti, neonesnaženi vodi.
V umazani mlakuži životari in prej ali slej umre. Podobno je tudi z Jezusovim
življenjem v nas, če živimo v grehu. Zato nam je potreben post, spoved, pa
tudi trpljenje: da se očiščujemo, da postajamo čiste posode, v katerih lahko
prebiva Božja milost.
• V četrtek, 8. 2., je ob 10.00 dopoldan
nadškof msgr. Stanislav Zore daroval sveto mašo za vse žive in pokojne
ljubitelje umetnosti in kulture. Slovesnost je s svojim petjem obogatil
župnijski pevski zbor iz Šturij.
• V četrtek, 22. 2., bo imel pri večerni
sveti maši ob 18.30 drugi postni govor nadškof msgr. Stanislav Zore.
•
Ponedeljek, 19. 2.: sv. Konrad iz
Piacenze, spokornik
•
Torek, 20. 2.: sv. Jacinta in Frančišek
Marto, fatimska pastirčka
•
Sreda, 21. 2: sv. Peter Damiani,
škof, cerkveni učitelj
•
Četrtek, 22. 2.: Sedež apostola
Petra, praznik
•
Petek, 23. 2.: sv. Polikarp, škof,
mučenec
•
Sobota, 24. 2.: sv. Matija, apostol
Informacije dobite tudi na spletnem naslovu http://stolnica.com/ Stolnica -
Ljubljana - Cathedral Q (a) stolnica
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni
župnijski urad. Odgovarja Roman Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si / 041/746 354 http://www.stolnica.com/
»Dobri Bog, usmiljen si do vseh stvari. Zaradi
naše pokore nam odpuščaš grehe in nam prizanašaš.« (Mdr 11,24-25.17)
Lepo
vabljeni k sveti maši s postnimi govori naših škofov, ki bodo vsak četrtek ob
18.30.
- 22. 2.: nadškof msgr. Stanislav Zore
- 1. 3.: prošt Jožef Lap (škofje bodo »ad limina«)
- 8. 3.: škof msgr. dr. Anton Jamnik
- 15. 3.: škof msgr. dr. Anton Jamnik
- 22. 3.: škof msgr. dr. Franci Šuštar
»O pridite, stvari, kaj, glejte, se godi:
edini Božji Sin strašno za nas trpi.«
bo v stolnici vsak petek ob 8.30 in po sveti maši ob 18.30 ter ob nedeljah ob 15.30. Lepo vabljeni!Križev pot v petek, 9. marca, zvečer, bodo pripravili člani ŽPS.
Delavniki: 6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00, 9.00, 10.30, 18.30. Ob sobotah in prvih petkih tudi ob
16.00.
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30
Nedelje in
zapovedani prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30,
12.30, 16.00, 18.30
Ni komentarjev:
Objavite komentar