Smo v času,
ko je velika noč za nami in so pred nami binkošti - praznik Svetega Duha. Kot slišimo v evangeliju, pravi Jezus v molitvi: »Razodel sem tvoje ime
ljudem, katere si mi dal od sveta..« Katero ime jim je Jezus razodel? Je bila
to beseda »Oče«? Oče ni ime, ampak pojem, ki pojasnjuje neko človekovo funkcijo in povezanost z
drugimi ter njegovo vpetost v družbene odnose. To tudi ne bi bilo nič novega.
Jezus se je razodeval z vso svojo osebnostjo,
v besedi in dejanju. Prišel je v »Božjem« imenu in tudi deloval v Božjem imenu.
Po stari tradiciji so Judje o Bogu govorili le na opisni način. Pri tem samega
Božjega imena sploh niso izgovarjali. Z imenovanjem Boga bi bilo že vse
povedano. Skrivnost mora ostati skrivnost. Če namesto tega naredimo pri govoru
kratek presledek z molkom, s tem ustvarimo prostor in čas, v katerem se je
mogoče srečati v Bogu.
Na ta način se bolj nakaže enakost med Jezusom in Bogom. Ko Jezus reče:
»Jaz sem.«, je s tem nakazana enakost med Jezusom in Bogom. Besede zazvenijo
enako kot takrat, ko pride do Mojzesa Božji glas iz »ognjenega grma«. V obeh
primerih je mogoče prepoznati ta glas kot Božje »ime« do koncev sveta. Preroki
so prepoznali in opisovali mesijanski
čas kot čas, ko bodo vsi poznali Božje ime. Ime je veljalo tudi kot znamenje
razločevanja in tisto,
kar še bolj poudari
človekovo bistvo ali program. Zato starši dajejo otrokom imena in posredujejo
celovit odnos do življenja. Vsa biblična imena imajo vedno nek konkreten pomen.
Pri Judih ime razodeva, s kom je kdo imel opravka. Te vezi so ves čas tudi zelo
določale judovski narod. Vedeli so: Če nam Gospod pove svoje ime, nam s tem
razodene tudi svoje bistvo. Božje ime je hkrati tudi program. Na sinajski gori
se Bog razodene kot: »Jaz sem, ki sem.« Jaz sem z vami za vedno. Sem za vas
tukaj in bom vedno, ko me boste potrebovali.«
To je evangelij stare
zaveze. Bog potrjuje, da obstaja in razodeva odrešenjske načrte. Bog se je Mojzesu
razodel na edinstven način, po obliki in vsebini. Božji odgovor je obljuba,
načrt odrešenja. Zato je hkrati tudi povabilo, da zaupamo v uresničenje vseh
Božjih obljub. Hkrati z imenom daje ljudem obljubo: On ni Bog sam zase, ampak
je Bog za nas. Bog pokaže tudi pripravljenost pomagati. Zato velja: Bog je =
Bog deluje.
Jezus po hebrejsko pomeni »Bog odrešuje«. Bog
je torej naša osvoboditev, rešitev, odrešenje. Jezusovo ime je torej že samo po sebi program, Božji načrt.
dr. Peter Kvaternik
BOŽJA BESEDA ZA VSAK DAN
NED 17. 5. Jn 17,14
Izročil sem jim tvojo besedo,
svet pa jih je zasovražil, ker niso od sveta, kakor jaz nisem od svet.
PON 18. 5. Apd 19,6
Ko je Pavel položil nanje roke, je prišel nanje
Sveti Duh in so govorili jezike ter prerokovali.
TOR 19. 5. Jn 17,7
Zdaj vedo, da je vse, kar si mi
dal, od tebe.
SRE 20. 5. Jn 17,11
Sveti Oče, ohrani v svojem imenu
té, ki si mi jih dal, da bodo eno kakor midva.
ČET 21. 5. Jn 17,20
A ne prosim samo zanje, ampak
tudi za tiste, ki bodo po njihovi besedi verovali vame.
PET 22. 5. Jn 21,17b
Peter se užalosti, ker mu je v
tretje rekel: »Ali me ljubiš? in odgovori mu: »Gospod, ti veš, ti veš, da te
ljubim.«
SOB 23. 5. Ps 11
Gospod je v svojem svetem
templju, Gospodov prestol je v nebesih. Njegove oči gledajo, njegovi pogledi
preiskujejo človeške otroke.
IZVIRI
JEZUS MED NAMI
Z vnebohodom se je končalo Jezusovo zemeljsko življenje, obenem pa je to začetek nove oblike njegove navzočnosti med nami. Kar je rekel apostolom, velja tudi nam: Ne bom vas zapustil sirot, z vami ostanem vse dni. Z vnebohodom se res konča Jezusova telesna navzočnost med njegovimi učenci, v tem pogledu je to res slovo; hkrati pa vnebohod že naznanja njegov novi prihod med tiste, ki verujejo vanj; njegov novi način prisotnosti po Svetem Duhu, ki je Duh vstalega Kristusa in ki nadaljuje delo odreševanja človeštva. Po svojem Duhu Jezus nadaljuje svoje poslanstvo in še naprej živi v svetu in ga, čeprav nevidno, vztrajno dviga in vodi k Očetu.
Odslej živi zlasti v malih in ponižanih, v preizkušanih in onemoglih, zapostavljenih in pozabljenih. S temi se je poistovetil in hoče, da ga prepoznamo v njih. Ko jim pomagamo in služimo, se dejansko prek njih bližamo Kristusu: kar koli ste storili kateremu teh mojih najmanjših bratov, ste meni storili.
Jezus pa je po Svetem Duhu navzoč tudi drugje. Navzoč je v Božji besedi, v Svetem pismu. Vse premalo črpamo iz te neusahljive zakladnice, zato pa nam v vsakdanjem življenju kaj rado zmanjka moči, da bi povsod ravnali tako, kakor Bog od nas upravičeno pričakuje. Kristus je tudi po vnebohodu navzoč v svoji Cerkvi, posebno je pričujoč v svojih zakramentih, zlasti v Evharistiji, ker je naša hrana na poti k Očetu
Z vnebohodom se je končalo Jezusovo zemeljsko življenje, obenem pa je to začetek nove oblike njegove navzočnosti med nami. Kar je rekel apostolom, velja tudi nam: Ne bom vas zapustil sirot, z vami ostanem vse dni. Z vnebohodom se res konča Jezusova telesna navzočnost med njegovimi učenci, v tem pogledu je to res slovo; hkrati pa vnebohod že naznanja njegov novi prihod med tiste, ki verujejo vanj; njegov novi način prisotnosti po Svetem Duhu, ki je Duh vstalega Kristusa in ki nadaljuje delo odreševanja človeštva. Po svojem Duhu Jezus nadaljuje svoje poslanstvo in še naprej živi v svetu in ga, čeprav nevidno, vztrajno dviga in vodi k Očetu.
Odslej živi zlasti v malih in ponižanih, v preizkušanih in onemoglih, zapostavljenih in pozabljenih. S temi se je poistovetil in hoče, da ga prepoznamo v njih. Ko jim pomagamo in služimo, se dejansko prek njih bližamo Kristusu: kar koli ste storili kateremu teh mojih najmanjših bratov, ste meni storili.
Jezus pa je po Svetem Duhu navzoč tudi drugje. Navzoč je v Božji besedi, v Svetem pismu. Vse premalo črpamo iz te neusahljive zakladnice, zato pa nam v vsakdanjem življenju kaj rado zmanjka moči, da bi povsod ravnali tako, kakor Bog od nas upravičeno pričakuje. Kristus je tudi po vnebohodu navzoč v svoji Cerkvi, posebno je pričujoč v svojih zakramentih, zlasti v Evharistiji, ker je naša hrana na poti k Očetu
OZNANILA
NEDELJA (17. 5.)
Danes je 7. VELIKONOČNA
NEDELJA.
Prvo berilo: Apd 1,15-17.20a.20c-26
Spev po berilu: Ps 103
*Odpev: GOSPOD JE POSTAVIL
SVOJ PRESTOL V NEBESIH.
Drugo berilo: 1 Jn 4,11-16
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. NE BOM VAS
ZAPUSTIL SIROT, GOVORI GOSPOD, PRIŠEL BOM K VAM IN VESELILO SE BO VAŠE SRCE. ALELUJA.
Evangelij: Jn 17,11b-19
PONEDELJEK (18. 5.)
Berilo: Apd 19,1-8
Spev po berilu: Ps 68
*Odpev: VSA ZEMLJA
NAJ POJE GOSPODU.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Če ste vstali s Kristu-som, iščite, kar je zgoraj, kjer je Kristus
sedeč na Božji desnici. ALELUJA.
Evangelij: Jn 16,29-33
Večerna maša z večernicami
je za duše v vicah.
TOREK (19. 5.)
Berilo: Apd 20,17-27
Spev po berilu: Ps 68
*Odpev: VSA ZEMLJA
NAJ POJE GOSPODU.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Prosil bom Očeta in vam bo dal drugega Tolažnika, da ostane pri vas vekomaj. ALELUJA.
Evangelij: Jn 17,1-11a
Večerna maša z večernicami.
SREDA (20. 5.)
Berilo: Apd 20,28-38
Spev po berilu: Ps 68
*Odpev: VSA ZEMLJA
NAJ POJE GOSPODU.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Gospod, tvoja beseda je
resnica, posveti nas v resnici.
ALELUJA.
Evangelij: Jn 17,11b-19
ČETRTEK (21. 5.)
Berilo: Apd 22,30;23,6-11
Spev po berilu: Ps 15
*Odpev: GOSPOD, VARUJ ME,
VATE ZAUPAM.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Prosil bom Očeta in vam bo dal drugega Tolažnika, da ostane pri vas vekomaj. ALELUJA.
Evangelij: Jn 17,20-26
PETEK (22. 5.)
Berilo: Apd 25,13-21
Spev po berilu: Ps 102
*Odpev: GOSPOD JE POSTAVIL
SVOJ PRESTOL V NEBESIH.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Sveti duh vas bo učil vsega in spomnil vsega kar sem vam povedal. ALELUJA.
Evangelij: Jn 21,15-19
SOBOTA (23. 5.)
Berilo: Apd 28,16-20.30-31
Spev po berilu: Ps 11
*Odpev: PRAVIČNI BODO
GLEDALI BOŽJE OBLIČJE.
Spev pred evangelijem:
ALELUJA. Poslal vam bom Duha resnice, govori Gospod, on vas bo vodil k popolni resnici. ALELUJA.
Evangelij: Jn 21,20-25
Ni komentarjev:
Objavite komentar