Kdor bi površno, brez poznavanja ozadja
svetopisemskega sporočila o zakonu in devištvu presojal Pavlovo pisanje o tem,
bi si lahko hitro ustvaril vtis, da zakon postavlja v manjvreden položaj. To je
še toliko bolj nenavadno zato, ker so v Stari zavezi ravno zakon in potomstvo
tako cenili, da so imeli neporočenost ali jalovost za sramoto in nečast. Šele
v Novi zavezi pridobiva pobožni ideal neporočenosti vedno večji pomen, zlasti
ko gre za posnemanje Jezusove deviškosti. Vendar Pavel že prej pove, da ne gre
za neko zapoved, ampak za poseben Božji klic in izreden dar Svetega Duha.
Navidezno protislovje poročeni : deviški
moremo torej razumeti predvsem v luči Božjega kraljestva, na kar opozarja že
Jezus, ko utemeljuje ta dar: »... nekateri so se zakonu sami odpovedali zaradi
nebeškega kraljestva« (Mt 19,12). Samo Božje kraljestvo opravičuje krščansko
devištvo. Po nauku apostola Pavla je zato neporočenost višja dobrina kot zakon,
ker pomeni popolnejšo predanost Gospodu. Neporočeni se morejo z nedeljenim srcem
popolnoma posvetiti Gospodu, ker so osvobojeni skrbi in dolžnosti zakonskega
življenja. Gre za posvetitev celotne osebe: telesa in duše za službo Gospodu.
Zakonski stan je vezan na sedanji čas, neporočeni stan pa razodeva dejansko
podobo Cerkve, kajti v nebeškem Jeruzalemu se ne bodo »ne ženili, ne možile«
(prim. Lk 20,34).
Nikakor torej ne moremo devištva »omejiti«
zgolj na neporočenost ali telesnost; razumeti ga moramo v širokem, celo
prenesenem pomenu: v njem je prikazana celovitost in zvestoba Cerkve, ki se
varuje vsakega malikovanja sveta. Skrbeti moramo namreč predvsem za to, kar je
Božjega.
Roman
Starc
Svečnica - praznik luči, praznik Jezusovega
darovanja v templju. Svečnica, ki jo obhajamo drugega februarja, je pri nas
zadnji dan ljudskega praznovanja božičnega časa. Na Slovenskem je namreč še
vedno lepa navada, da do tega dne domove krasijo božične smrečice ali vsaj
jaslice, kijih šele na svečnico razdremo.
Po judovski postavi je morala vsaka mati, ki
je rodila sina, štirideseti dan po porodu priti v tempelj, tam darovati Bogu in
se tako očistiti. Če je mati rodila sina, je bila po porodu obredno nečista
sedem dni, če je rodila hčer, je bila obredno nečista štirinajst dni. V tem
času se ni smela družiti z nikomer, zlasti pa ni smela iti v svetišče. Ko je
tako Marija štirideseti dan po rojstvu Odrešenika prvič zopet stopila v
tempelj, je tam srečala častitljivega starčka Simeona, ki je spoznal, da je
dete v njenem naročju Mesija, težko pričakovani Odrešenik. Vzel je otroka v naročje,
se zahvalil Bogu in naznanil, da bo luč celotnemu svetu (»luč v razsvetljenje
poganov«). V spomin na ta dogodek po stari navadi po cerkvah na ta dan
blagoslavljamo sveče, ki ponazarjajo prazničnost in razsvetljenje teme duha ter
kristjana opominjajo, da mora biti otrok luči. Sveči, blagoslovljeni na svečnico,
se pripisuje posebno moč, ljudje jo imajo zato doma spravljeno in vedno pri
roki, da jo prižgejo pri umirajočem. Nekateri prižgejo to svečo tudi ob hudi
uri, da bi sveti plamen odgnal grozeče oblake, odvrnil strelo in točo,
prižgejo jo tudi ob nevarnosti poplave. Dan posvečenega življenja. Redovnice
in redovniki pa na svečnico praznujejo dan Bogu posvečenega življenja. To
je dan zahvale, molitve za svetost, premišljevanja
in medsebojnega srečanja. Dan posvečenega življenja ima trojen namen:
- hvaležnost za dar redovništva v posvečenem
življenju, ki bogati in razveseljuje krščansko skupnost z mnogovrstnostjo
svojih darov (karizem),
- da bi celotno Božje ljudstvo bolj spoznalo in
cenilo posvečeno življenje,
- da bi skupaj slavili čudovita dela, ki jih je
Gospod naredil v Bogu posvečenih osebah in da bi se še bolj živo zavedali, kako
nenadomestljivo je njihovo poslanstvo v Cerkvi in v svetu.
Dan posvečenega življenja je uvedel papež
Janez Pavel II. Posvečene osebe so poklicane k refleksiji ter k obnovitvi in
potrditvi svoje posvetitve. Papež poudarja, naj ta dan »pomaga vsej Cerkvi, da
bo bolj cenila pričevanje oseb, ki so se odločile, da bodo tesneje hodile za Jezusom«.
1. Pri branju Svetega pisma se najprej drži
načrta, kaj in koliko boš prebral.
2. Potrudi se, da se pred branjem umiriš; lahko
tudi ob mirni glasbi. V svoji sobi imej »molitveni kotiček«, kjer si lahko sam
s svojim Bogom. Takole moli: »Gospod, vesel sem, da mi boš spregovoril! Tvoje
besede so besede Prijatelja. Hočem te poslušati in živeti, kot ti želiš!« Kadar
bereš Sveto pismo, ti govori Bog sam.
3. Sveto pismo ti bo koristilo, če ga boš bral
ponižno in z vero. Zato beri
počasi, če je mogoče, polglasno, besedo za
besedo, stavek za stavkom, večkrat, ob tem premisli: Kaj se je zgodilo v tistem
času? Kaj to pomeni za vse čase? Kaj pomeni to zame?
4. Pri branju si ti »glavni«! Sveti Duh namreč
govori prav tebi! Pri vseh dogodkih Svetega pisma se postavi v središče
pripovedi. Postavi se v položaj soudeležene osebe. Dogodek lahko obnoviš tako,
da pripoveduješ, kot da si ti eden izmed udeležencev.
5. Jezusovo besedo (govor) beri tako, kot da jo
govori prav tebi. Lahko si ob njej zamisliš, kakšno bi bilo nasprotje tega,
kar govori, zato da ti bo prišla še bolj pred oči radikalnost njegovega nauka.
6. Trening, fitnes, zdrava hrana. Sveto pismo
mora postati vir moči, da po njem lahko usmerjamo vsakdanje življenje. Šele
takrat bo branje obrodilo sadove, ko bomo zaradi Svetega pisma začeli
spreminjati svoje mišljenje, govorjenje in delovanje.
7. Ne vrzi puške v koruzo, če pri branju naletiš
na težave. Zapomni si mesto, ki ga ne razumeš, in ob priložnosti o tem koga
vprašaj.
8. Kdo ne sliši rad lepe, ljubeznive besede? Ko te
kako mesto v Svetem pismu posebej nagovori, ga nosi v srcu ves dan in si ga
večkrat ponovi.
9. To, kar si prebral ali premislil, prinesi pred
Boga kot molitev. Po branju Svetega pisma oblikuj preprosto molitev, prošnjo
ali zahvalo.
10. Če boš vsak dan deset minut bral Sveto pismo,
boš bogatejši, manj zamorjen, še bolj vesel in duhovno bolj globok. Venomer
beri
Sveto pismo. Še več, nikoli ga ne izpusti iz
rok! (sv. Hieronim)
• V četrtek, 25. 1., je imel ob 18.30 pomožni
škof msgr. dr. Anton Ja- mnik sklep letošnjega tedna molitve za edinost
kristjanov.
• V nedeljo, 28. 1., ob 18.30 bo v stolnici vzhodna liturgija sv. Janeza
Zlatoustega, ki jo bo vodil oče Mihajlo Hardi.
Pel bo slovenski eku- menski zbor iz Novega mesta. Lepo vabljeni!
• Prav tako v nedeljo, 28. 1., bo v cerkvi sv. Petra ob 16.00 nastop posameznih zborov naše dekanije Ljubljana
- Center.
• V četrtek, 1. 2., bo po večerni sveti maši
molitev pred Najsvetejšim in posvetitev Srcu Jezusovemu ter molitev za nove
duhovne poklice in svetost duhovnikov.
• V petek, 2. 2., bodo svete maše po
prazničnem redu. Pri vseh mašah bo blagoslov sveč. Ob 15.00 bo ura Božjega
usmiljenja, ob 18.30 pa bo maševal škof msgr. dr. Franci Suštar.
• V soboto, 3. 2., bo pri vseh mašah
blagoslov sv. Blaža. Ob 8.30 bo molitev pred Najsvetejšim in posvetitev Srcu
Marijinemu.
• Nedelja, 28. 1.: 4. nedelja med letom,
nedelja Svetega pisma
• Ponedeljek, 29. 1.: sv. Konstancij, škof
• Torek, 30. 1.: sv. Hijacinta Mariscotti,
tretjerednica
• Sreda, 31. 1: sv. Janez Bosko, ustanovitelj
salezijancev
• Četrtek, 1. 2.: sv. Brigita Irska, opatinja,
četrtek pred prvim petkom
• Petek, 2. 2.: Jezusovo darovanje - svečnica,
praznik, prvi petek
• Sobota, 3. 2.: sv. Blaž, škof in mučenec,
prva sobota
• Nedelja, 4. 2.: 5. nedelja med letom
»Pridite k meni vsi, ki ste utrujeni in obteženi, in jaz vam bom dal počitek.« (Mt 11,38)
Pridi na kateheze in prisluhni veseli novici vsako
nedeljo in četrtek ob 19.00 v prvem nadstropju stolnega župnišča. Začetek je v nedeljo, 28. januarja 2018
Informacije dobite tudi na spletnem naslovu http://stolnica.com/
Papež Frančišek 21. januarja med mašo v Limi:
»Jezus še naprej hodi po naših ulicah, kakor
včeraj še naprej trka na vrata, trka na srca, da bi ponovno prižgal upanje in
hrepenenja: da bi bratstvo premagalo razkrajanje, solidarnost krivico ter da bi
orožje miru pogasilo nasilje. Jezus še naprej kliče in nas želi maziliti s
svojim Duhom, da bi šli tudi mi mazilit s tistim maziljenjem, ki more ozdraviti
ranjeno upanje ter prenoviti naš pogled. Bog se ne naveliča in se ne bo
naveličal hoditi, da bi dosegel svoje otroke. Jezus še naprej hodi in prebudi
upanje, ki nas osvobaja praznih odnosov in neosebnih analiz ter nas kliče, da
bi bili kakor kvas tam, kjer smo, kjer nam je dano, da živimo. Nebeško
kraljestvo je med vami, nam pravi; je tam, kjer znamo udejanjati malo nežnosti
in sočutja, kjer se ne bojimo ustvarjati prostorov, da bi slepi videli, hromi
hodili, gobavci bili očiščeni in kjer bi gluhi slišali ter se bodo tako vsi
tisti, ki smo jih imeli za izgubljene, veselili vstajenja.« Vir: http://sl.radiovaticana.va/news/22/01/2018//
Delavniki: 6.00, 7.00, 7.30 (razen ob sobotah), 8.00, 9.00, 10.30, 18.30. Ob sobotah in prvih petkih tudi ob
16.00.
Cerkveni
prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30,
16.00, 18.30
Nedelje in zapovedani
prazniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30,
16.00, 18.30
TBB - stolniška oznanila izdaja Stolni župnijski urad. Odgovarja Roman
Starc, župnik. Dolničarjeva 1, Ljubljana. roman.starc@rkc.si
/ 041/746 354 http://www.stolnica.com/
Ni komentarjev:
Objavite komentar