sobota, 4. maj 2024

TEDEN BOŽJE BESEDE 5. 5. 2024 - 12. 5. 2024

6. VELIKONOČNA NEDELJA

»Tudi jaz sem samo človek.« Najbrž je bilo kar malo smešno videti in Petru je moralo biti zares nerodno, ko je v Cezareji stotnik Kornelij padel pred njim na kolena. V svoji naravni pobožnosti je v njem videl Božjega poslanca. In Peter je to tudi bil; prinesel je dar od­rešenja in veselje posvečenja njegovi hiši; Sveti Duh se je razživel v vsej nje­govi družini. Nekateri bodo Petra zara­di tega hudo kritizirali, drugi se bodo z njim veselili, da je pot odrešenja od­prta tudi poganom.

Vprašanje ozkosti ali širine duha. Pravi odnos do papeža in z njim skupaj tudi do škofov je eden temeljev edinosti Cerkve, ker je spreje­manje njene apostolskosti. In prav pa­pež je varuh te edinosti, zato Peter raz­laga svojo odločitev vsej skupnosti ter pojasnjuje, da to ni bila njegova ideja, ampak Božji navdih. Ima pa ta edinost dvojni obraz.

Čas bo pokazal, kako zelo je to res. Posebej papež sv. Leon Ve­liki in škof sv. Avguštin sta o tem govo­rila: Kot človeka in vernika sva z vami brata, vam enaka, kot škofa pa sva pos­tavljena za vaša pastirja. Obe veliki resnici Janez v evangeliju potrjuje in za obe je papež prvi, ki ju mora čuva­ti in oznanjati, vse občestvo Cerkve pa ju v veri sprejema in ohranja.

Prvo je Jezus zajel v besedi: »Vam pa sem ra­zodel vse.« Ta meri na to, da je Jezuso­va odrešenjska resnica izročena zboru škofov; ena njihovih največjih odgo­vornosti je, da skrbijo za čistost in ce­lotnost nauka vere. O resnici ne more­mo odločati, le iščemo jo in poskušamo čim bolje razumeti.

Vse oznanjevalno delo v Cerkvi je temu namenjeno. Dru­ga: »Ostanite v moji ljubezni« pa je ustavni zakon Cerkve. Od te ljubezni je odvisno, s kolikim veseljem in zav­zetostjo bomo tudi mi vsrkavali Gos­podovo besedo in njegovo milost in s kolikim zaupanjem bredli skozi vse vsebine, ki nam jim postavlja življenje tega časa, pa tudi s koliko predanosti bomo ustvarjali skupnost Cerkve, ki s človeško negotovostjo, a v Duhu ravna Petrovo barko proti večnostnim obzor­jem.

To se ustvarja v naših občestvih, zato pri vsaki maši molimo tako za pa­peža kot za domačega škofa, da bi nam bili bratje, učitelji in vodniki.

Anton Slabe

V Svetem pismu se Eli­ja pojavi nenadoma, na skrivnosten način priha­ja iz neke majhne, popol­noma


odročne vasi; na koncu pa bo pred očmi učenca Elizeja zapustil prizorišče na ognjenem vozu, ki ga bo odpeljal v nebo (glej 2 Kr 2,11-12). Je torej mož brez natančne­ga porekla, predvsem pa brez konca ugrabljen je v nebo. Zato so njegovo vrnitev pričakovali pred Mesijevim priho­dom; kot nekega predhodnika.

Spisi nam Elija predstavljajo kot moža kristalno čiste vere. Vse življe­nje bo nepodkupljiv, brezkompromi­sen mož. Njegov simbol je ogenj, po­doba božje očiščevalne moči. On bo prvi, ki bo postavljen na preizkušnjo, in bo ostal zvest. Je zgled za ljudi vseh ver, ki poznajo skušnjave in trpljenje, a nikoli ne popustijo pred idealom, za katerega so rojeni.

Molitev je sok, ki neprestano hrani njegovo življenje. Zato je ena najbolj cenjenih osebnosti v meniškem iz­ročilu, tako da so ga nekateri izbrali za duhovnega očeta Bogu posveče­nega življenja. Elija je Božji mož, ki postane zagovornik prvenstva Naj­višjega.

Vendar se je tudi on prisi­ljen soočiti s svojimi slabostmi. Tež­ko je reči, katera izkušnja mu je bolj pomagala: ali poraz lažnih prero­kov na gori Karmel ali osuplost, ko je spoznal, da »ni nič boljši od svo­jih očetov«. V duši tistega, ki moli, je občutek lastne nemoči dragoce­nejši od trenutkov vznesenosti, ko se zdi, da je življenje polno zmag in uspehov. V molitvi so vedno navzo­či trenutki, za katere čutimo, da nas dvigujejo, navdušujejo, in trenutki molitve bolečine, nerodovitnosti, preizkušenj.

Elija je mož kontemplativnega in hkrati dejavnega življenja; za­skrbljen je zaradi dogodkov svojega časa in sposoben se je zoperstaviti kralju in kraljici, potem ko sta ubila Nabota, da bi se lahko polastila nje­govega vinograda. Kako zelo tudi danes potrebujemo Elijevega duha, ki nam kaže, da ne sme biti dvoličnosti v življenju tis­tega, ki moli: tak človek stoji pred Gospodom in gre naproti bratom, h katerim ga pošilja.

Molitev ni za­piranje vase z Gospodom, da bi si zamaskirali dušo, to je hlinjenje molitve. Molitev je soočenje z Bo­gom in služenje bratom. Preizkus molitve je konkretna ljubezen do bližnjega.

Strani Svetega pisma nam kaže­jo, kako je tudi Elijeva vera napre­dovala: tudi on je rasel v molitvi in jo počasi prečistil. Božje oblič­je je postajalo bolj bleščeče, dokler ni doživel vrhunca v tisti izjem­ni izkušnji, ko se mu je Bog poka­zal na gori Horeb.

Ne pokaže se v silovitem viharju, ne v potresu in ne v uničevalnem ognju, temveč v »šepetu lahnega vetriča«. S tem preprostim znamenjem Bog ko­municira z Elijem, ki je na begu, ki je izgubil mir. Bog pride naproti utrujenemu možu, ki je mislil, da mu je spodletelo na vseh ravneh, in s tistim lahnim vetričem, z glasom rahlega šepeta, povrne njegovemu srcu tišino in mir.

To je Elijeva zgodba, a zdi se, da je zapisana za vse nas. So večeri, v ka­terih se lahko čutimo nekoristne in same. Takrat bo prišla molitev in potrkala na vrata našega srca. Kos Elijevega plašča lahko pobere­mo vsi, tako kakor je polovico pla­šča pobral njegov učenec Elizej. In čeprav kaj naredimo narobe ali se čutimo ogrožene in prestrašene, če se z molitvijo vrnemo pred Boga, se bosta kakor po čudežu vrnila tudi vedrina in mir.

»Nenehno razmišljajmo o tem, da je Bog navzoč v vsakem našem dejanju in nas v vsem opazuje. Najhujši sovražnik in edini, ki nam lahko resnično škoduje, smo si mi sami.«

(Sveti Avguštin Roscelli, duhovnik, redovni ustanovitelj)

 

 

Cvetana Priol
Letošnje šmarnično branje, ki ga bomo prebirali v me­secu maju, je napisal cistercijan p. Branko Petauer iz Stične. Šmarnice nam predstavijo zgled Božje služabnice Cvetane Priol, ki je sebe imenovala »misijonarka na bolniš­ki postelji«.

V zgodbah se srečamo z rastjo njene vere vse od mladih let, milostnega trenutka, ko jo je na duhovnih vajah preplavilo jasno spoznanje, da »Bog je«, do njenega trpljenja in bolezni, ki sta jo vodi­la do večje bližine z nebeškim Oče­tom.

Bog je bil vse njeno bogastvo in vsa njena sreča. Tako z vsakda­njim delom, glasbenim udejstvovanjem kot s preizkušnjo bolez­ni je pričevala o navdušeni hoji za Gospodom in ve­ličini njegove ljubezni. Njen zgled nas tudi danes vabi, da kot posamezniki in kot narod stopimo na pot svetosti sredi sveta, tu­kaj in zdaj.

Lepo vabljeni k poslušanju in šmarnični pobožnosti!

bo v stolnici vsak dan ob 8.30, pri večerni sveti maši ter ob nedeljah ob 15.30. Lepo vabljeni!

   V nedeljo, 5. 5., bo pri večerni sveti maši ob 18.30 prepeval MePZ Anton Foerster. Lepo vabljeni!

   V sredo, 8. 5., bodo ob 18.00 slovesne večernice pred praznikom Gospodovega vnebohoda. Lepo vabljeni!

   V četrtek, 9. 5., na vnebohod bodo svete maše po prazničnem redu. Večerno sveto mašo ob 18.30 bo daroval gospod nadškof. Ob 19.30 bo koncert Glasba za mir.

   Nedelja, 5. 5.: 6. velikonočna nedelja

   Ponedeljek, 6. 5.: sv. Dominik Savio, zavetnik ministrantov

   Torek, 7. 5.: sv. Gizela, opatinja

   Sreda, 8. 5.: Obletnica posvetitve ljubljanske stolnice, slovesni praznik

   Četrtek, 9. 5.: Gospodov vnebohod

   Petek, 10. 5.: sv. Janez Avilski, duhovnik, cerkveni učitelj

   Sobota, 11. 5.: sv. Pankracij, mučenec

   Nedelja, 12. 5.: 7. velikonočna nedelja


Ob sobotah ni več svete maše ob 16.00.

Izjema bodo prve sobote ali kakšna slovesnost, kakor bo sproti oznanjeno.


VSAK DAN

8.30 in ob 18.00: Rožni venec pred Najsvetejšim

18.00: Rožni venec

NEDELJA

15.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

PRVI ČETRTEK

Po večerni maši molitev v čast svetemu Jožefu

PRVI PETEK

8.30: Molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

15.00: Ura Božjega usmiljenja

PRVA SOBOTA

8.30: molitev pred izpostavljenim Najsvetejšim

URNIK SVETIH MAŠ

Delavniki: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 18.30 Ob sobotah in prvih petkih tudi ob 16.00

Cerkveni prazniki na delovni dan: 6.00, 7.00, 8.00, 9.00, 10.30, 16.00, 18.30

Nedelje in zapovedani prazniki: 6.30, 8.00, 9.00, 10.30, 11.30, 12.30, 16.00, 18.30

Ni komentarjev:

Objavite komentar